Gå til innhold

Hvordan oppbevarer du pannekaker mellom steking og spising?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pannekaker er jo definitivt best rett fra panna. Men når mange skal spise kan det jo være greit å steke ferdig først, og så spise samlet alle sammen. Men hvordan oppbevare pannekakene på best mulig måte, slik at de holder seg ferskest og varmest mulig?

Jeg pleier ofte å legge dem i en gryte med lokk. Har kjøkkenpapir nederst, som da trekker til seg den verste fuktigheten. Men de blir likevel ganske våte.

Finnes det metoder som jeg ikke har tenkt på, eller er det bare jeg som ikke liker våte og uferske pannekaker?

Skrevet

Vi legger de på en tallerken med lokk oppå. Har sånt stort glasslokk som er til stekepanna. Synes ikke at de er fuktige når vi spiser. Steker tynne pannekaker og uten smør i panna.

Skrevet

Jeg har de i en serveringsbolle med lokk.

I en gryte blir det ofte litt tett, men i serveringsbolle er det hull så dampen slipper ut mens varmen holdes inne. Aldri vært våte pannekaker hos oss, og vi spiser MYE pannekaker.

Skrevet

jeg bruker en ganske stor ildfast form med lokk. fungerer bra:-)

Skrevet

Jeg legger dem på et fat inni ovnen på 75 grader.

Skrevet

Samboer er vandt med hjemmefra og spise de etter at de er stekt, de var tre brødre og moren stod på kjøkkenet og svetta:p Men nå når det er jeg som lager pannekakene og vi er to voksne og en liten toåring, steker jeg de og legger de i en sånn svær tupperwareboks med lokk og en sånn innsettboks inni med små hull i bunn, slik at vann kan renne av. Lokket blir jo lukket opp og igjen, så noe av dampen vil jo forsvinne ut.

Om det er den beste måten å gjøre det på vet jeg ikke, men jeg har alltid vært vandt med å gjøre det på den mtåen og pannekakene er gode de:)

Skrevet

Ja, sånn boks brukte mamma da vi var små, og jeg fikk faktisk en av henne for et par dager siden. Men syns likevel de mister litt av sjarmen:)

Å legge de i ovn på 75 grader høres ut som en fantastisk ide! Skal prøves. Er kanskje ikke det at de blir våte som er problemet...men mer at de blir litt slappe. Mister liksom litt av funk'en og sprøheten som de har rett fra stekepanna.

At dette ikke forskes på er for meg en under...

Skrevet

Jeg har tilbrakt helgen med en ekte husmor og hun brettet de pent og la de annenhver pent dantert på et fat. De smakte nystekte da vi satt oss ned for å spise. Så det.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Noe ala husmusa her også. Brett og på fat. Holder seg varme og fine.

Skrevet

Pakker de inn i sølvpapir. Alle i en haug inni sølvpapiret. Da holde de seg varme veldig lenge:)

Skrevet

Holder seg varme og ferske på ildfast fat i stekeovnen på lav varme som ei lenger opp skrev. Prøv! :-)

Skrevet

Hehe, bra og se at jeg ikke er den eneste som bretter de fint før jeg legger dem klar for servering.

Legger dem i en ildfast form (pga størrelsen) og så legger jeg en tallerken oppå. De holder seg helt fint og er ikke så veldig svette nei.

Skrevet

Mamma la de alltid på en tallerken i stekeovnen på svak varme. Jeg gjør det samme selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...