eliona Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 hei. jeg er gravid i uke 38+1, er DRIT forkjøla, rennende nese, vondt i hodet,vondt i magen, føles som øynene mine holder på å brenne opp,kaster opp det jeg spiser.... Ringte legekontoret i stad for å spørre hvor mange paracet jeg kan ta, har tatt tatt kanskje 20 siden fredag. det var ikke bra så sent i svangerskapet. De ville også ha meg inn til en sjekk. noen andre som sliter med forkjølelse, og hva slags tester tar legen. Det er vel ikke stort de kan gjøre med sånt.
Nat27 Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Aner ikke... Men GOD BEDRING til deg! )
eliona Skrevet 14. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2010 Takk takk.. DET trenger jeg..
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. september 2010 #5 Skrevet 14. september 2010 De tar mest sannsynlig bare en crp, stikk i fingere, for å se om du trenger antibiotika. Jeg jobber på legesenter selv (i kr.sand faktisk..) , og det er det vi hadde gjort hvertfall. Mulig en streptokokk test også for å være på den sikre siden.. God bedring hvertfall!!
eliona Skrevet 14. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. september 2010 hei, ja var det som skjedde:) Crp på 30 . Fikk beskjed om å ta paracet og nesespray. Men gud så kjedelig å være forskjøla. Nå håper jeg ikke føder før tida alikevel. Hver gang jeg kjenner noe kynnere nå så tenker jeg ååå nei,håper ikke på noe mer , og på torsdag så var det motsatt:)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. september 2010 #7 Skrevet 14. september 2010 Men da håper jeg du fikk beskjed om å ta kontakt igjen dersom du blir værre eller ikke bedre. De kan jo ikke vite om crp er på vei opp eller ned.. ikke bra for baby med for høy crp så den må ikke stige så masse Men foreløpig er det jo ikke noe problem Krysser fingrene for at du slipper å føde mens du er syk! En fødsel er sikkert tung nok i seg selv om man ikke skal være syk i tillegg! Personlig har jeg hatt sterke og masse kynnere siden uke 37-38 jeg også. Har termin idag, og vært på kontroll på ssk akkurat, og der var det bare 1 cm åpning! Var så sikker på det skulle være mer pga alle kynnerene, men neeeeiiida..
eliona Skrevet 14. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2010 du heter ikke tilfeldigvis sissel?? Har hatt kynnere gjennom HELE svangerskapet jeg. Så det er ikke noe ukjent, men nå er de i tillegg vonde, og jeg må krølle meg sammen når jeg får de. men det kommer ikke mer enn ca 3-4 på ca 15min så er jeg ferdig:) Jada legen var veldig på det der med at det er bedre med et legebesøk for mye enn for lite, og veldig forståelsesfull. ville jo ikke oppsøkt lege på grunn av dette om jeg ikke var gravid, ville ventet enda en stund. Men han skjønte godt at man blir bekymret når man har noen andre å tenke på i tillegg:)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. september 2010 #9 Skrevet 14. september 2010 Hehe nei jeg heter ikke Sissel Ja det er bare å fly ned døra hos leger og føden når man er gravid. Jeg kunne hvertfall aldri tilgitt meg selv, om jeg hadde dratt en gang for LITE, og det skulle skjedd noe med det lille nurket.. uff. .
eliona Skrevet 14. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2010 oki, da var det ikke deg;)) Natta fra meg, må tidlig opp imorgen for å følge snuppa mi til skolen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå