Gå til innhold

Hva er dette? Urinveisinfeksjon eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger litt tips om hva det jeg opplever kan være..

Det var aldri sånn i mitt først sv.skap, men man skal jo ikke bli hysterisk av den grunn, ingen sv.skap er like!

Uansett, jeg har veldig hyppig vannlating, og det føles som om jeg er tissetrengt hele tiden, selv om jeg akkurat har vært på do.

Kan ikke si det svir veldig, men er ubehagelig hvertfall når det siste kommer, som om jeg må veeeldig tisse! Og da har jeg jo akkurat tømt blæra jo..Fikk litt rosa på papiret noen ganger i går, ikke blødning, men svakt rosa farge... Har ellers hatt en del vondt i hodet og litt svimmel i det siste.. Hjelp? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig ut som urinveisinfeksjon. Jeg har hatt det endel ganger da jeg var yngre og da begynte det ofte med følelsen av å hele tiden være tissetrengt uten at det var spesielt vondt, og så ble det verre etterhvert. Du bør få sjekket en urinprøve hos legen, eventuelt kan man kjøpe selvtest på apoteket.

Lykke til :)

Skrevet

Hei!

Jeg har nå vært på legekontoret og levert urinprøve, det er nok urinveisinfeksjon ja..Fikk påvist, leukocytter leer hva det nå heter, protein og blod i urinen. Prøva blir sendt til sykehus for dyrkning, for å finne ut hva slags bakterie det er, får svar om 3 dager kanskje.. Så da må jeg vel ha pencilin eller antibiotika tenker jeg. Leste akkurat en artikkel om en jente som fødte i uke 23 pga urinveisinfeksjon, så da tenkte jeg: jeg skal iallefall passe på å ikke få det! 1 uke senere hadde jeg det visst, godt å få begynt med behandling så tidlig som mulig, og hadde jeg ikke lest den skremmende artikkelen hadde jeg ikke vært så obs på symptomene jeg hadde..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...