Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 14. september 2010 #1 Del Skrevet 14. september 2010 Hun tar altså bare den ene puppen. Der kan hun suge i nærmere en time. Hvis jeg prøver å bytte til den andre bare sovner hun der ... men jeg lar henne bare suge på den ene foreløbig og så pumper jeg den andre. hun trenger uansett litt ekstra mm gjennom flasken for hun er ikke helt utlært enda .. akkurat som mamman hehe. Nå mens vi lærer oss å amme hun og jeg lurer jeg på om noen av dere kan si noe om når dere ble "flinke" .. sånn det er nå må jeg stable opp fem seks puter rundt oss for å få til rett stilling så hun skal suge. Men vet jo at folk ammer hvor som helst. Nå tenker jeg at når vi skal ut stoler jeg ikke på at vi får det til så jeg må ha med ekstra mm på flaske. Hvor mye bør jeg pumpe ut til hvert måltid da? hun er 9 dager. De siste måltidene med kun flaske drakk hun 90 ml ... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142319235-hun-vil-bare-ha-den-ene-puppen-noen-andre-pluss-hvor-lang-tid-tar-det-%C3%A5-bli-rutinert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlmaN Skrevet 14. september 2010 #2 Del Skrevet 14. september 2010 Gratulerer med jenta! Så flott at du ammer, prøver og øver! 9 dager er veldig tidlig da. Var barnet født ca. til termin? Jeg brukte i alle fall lengre tid på å bli "flink". Kan ikke si hvor lenge, det går gradvis. Det var i alle fall snakk om flere uker, kanskje et par måneder. Er det den samme puppen hun ikke tar hver gang? Eller er det slik at hun tar bare en, samme hvem det er? En time på en pupp synes jeg høres lenge ut. Hun blir nok trøtt etter en hel time også, så liten som hun er. Siden hun sovner er hun kanskje mett og fornøyd? Eller bare veldig trøtt siden hun er så liten, men det kommer seg fort. Hva med å prøve å bytte pupp etter 20- 30 min på den ene f.eks.? Ellers så kan det være ok å ta en pupp til ett måltid og den andre puppen til neste måltid. Det har mer å si for produksjonen din at du ammer ofte nok enn at du tømmer begge bryst for hver gang. Hvis det er slik at hun ikke vil ta den ene av puppene uansett, så er det selvfølgelig riktig å pumpe den for å få lettet på trykket/ tømme og opprettholde produksjonen der. Så lenge hun virker noenlunde fornøyd og legger normalt på seg så tror jeg ikke du skal bekymre deg for at hun får i seg for lite. Det skal jo være mulig å amme tvillinger også, da er en pupp på hver nok. Jeg husker det slik at 90 ml slett ikke er lite for en så liten baby. Pump ut rikelig om du kan, det er bra for din produkjon. Du kan heller fryse det ned til senere bruk hvis det ikke blir brukt. Det med å amme hvor som helst er nok noe man gjør etterhvert. Å stable seg opp med masse puter i starten høres helt normalt ut. I starten er jo barnet relativt "slapp" og trenger mer støtte også, hun blir mer robust etterhvert, da er det bare å slenge henne på fanget og slenge fram puppen.. neida, jeg var avhengig av minst en pute hele det året jeg ammet, men der er folk forskjellige. Godt at du sørger for god støtte, det forebygger stiv nakke og rygg. Om du ikke er altfor rastløs, så bli gjerne hjemme med putene dine så mye som mulig og am og slapp av til dere begge blir mer rutinerte og klare for diverse utflukter. Jeg syns du høres flink ut, dette blir nok bra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142319235-hun-vil-bare-ha-den-ene-puppen-noen-andre-pluss-hvor-lang-tid-tar-det-%C3%A5-bli-rutinert/#findComment-142320641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå