Gå til innhold

Hvordan lære baby å drikke vann.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor gammel er de når man bør begynne med det. Her har jeg prøvd litt til å fra (ikke kjempe iherdig før siste uken) å tilby vann sia tulla var tre mnd, nå er hun 5. og er fortsatt ikke intressert. Griner på nesa og skjønne ikke hvordan hun skal suge fra sugekopp. Tåteflaska har hun aldri ville ha så d har jeg sluttet å prøve med. Gode tips mottas med takk. :) (Gir dere kald eller lunkent vann, event hvor lunkent)

Fortsetter under...

Skrevet

Sånn var min og. La vannet på hylle noen uker før jeg prøvde på nytt. da fikk han iskaldt vann i en tutkopp med håndtak. Å om han drakk da :). Etter det drikker han kun kaldt vann og han må holde selv.

Mitt tips. Han en kopp uten dette at hun må suge så hardt (anti drypp greia), det er jo bare vann så det tørker av seg selv, med håndtak. Lag vann å sett flaska på gulvet, gi henne det i vippestol etc å la henne leke med det selv. Blir mye gris den første stunden men hun lærer fort å forhåpentligvis kommer hun til å like det :)

Skrevet

Hvorfor er dere så opptatt med å gi babyene vann? Dersom de fortsatt lever på melk, trenger de ikke annet. Det er ikke nødvendig med vann før de er over året, men mindre de ikke får nok væske via melk og mat.

Skrevet

Mi var sånn også, ville kun ha kaldt vatn! Hadde lest en eller anna plass at babyer får hodepine av kaldt vatn, så ga jo alltid lunka og jenta var ikkje interessert! =p For å venne ho til smaken gav eg ho eit par teskjeer etter måltider, gapte jo når skjeen kom mot ho =p

Som ho over skriver, sånne tutekopper er veldig greie. Vi bruker Avent sin, liker å gnage på den også viss ho klør i tenna..

Skrevet

Først og fremst fordi helsesøster sa at jeg skulle begynne å lære henne å drikke vann på 3 mnd kontrollen. Og så skal vi reise til syden i 14 dager på lørdag så tenkte at d er viktig at hun får i seg nok veske og at d da kunne være greit om hun da var blitt komfortabel med å drikke vann i tillegg til ammingen.

Skrevet

jeg bare fortsatte å tilby dattera mi vann helt til hun en gang ville ha det. Både lunket og kaldt vann. forsøkte også flere typer flasker og tutekopper, noen ville hun ha, andre nektet hun plent å ta. I en periode gikk det veldig fint med vanlig vannflaske med "sportstut" eller hva det nå heter, f.eks fra Imsdal. Vann fra kopp var også populært, mye søl, men hun fikk da i seg noe hvertfall.

En annen ting hun likte godt i en periode var vann fra sugerør. Tok sugerøret ned i vannet og holdt for toppen slik at vannet forblir i sugerøret når jeg løftet det opp fra vannet, så slapp jeg vannet ut i munnen hennes. litt kronglete forklart... Etterhvert skjønte hun hvordan hun kunne bruke sugerøret selv.

Annonse

Skrevet

OK. Det fikk ikke vi beskjed om med nr 1, skal snart på 3. mnd med nr 2 - så får høre hva de sier da :-) Eldstejenta drakk vann da vi sluttet amminga, uten noen tilvenning. Tenkte aldri på at dette var noe man skulle begynne med før det ble nødvendig. Vi har hatt med to barn til syden da de var små, men vdet holdt da med mm å drikke. Men vi dro ikke til et knallvarmt sted, da.

Skrevet

babyen min nektet å drikke vann og jeg merket at h*n var tørst når det var ekstra varmt i sommer. Jeg tilbydde vann på flaske gjentatte ganger uten hell. Tilslutt ga jeg fruktvann eller hva jeg skal kalle det. Jeg lager fruktmosen til babyen selv og koker epler o.l 5-10min for at det skal bli mørt før jeg moser, og det vannet jeg kokte frukten i ga jeg babyen på flaske,noe som var veldig populært. Blandet det tynnere og tynnere til det var kun vann, og nå er vann populært :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...