sommerbarn:-) Skrevet 14. september 2010 #1 Del Skrevet 14. september 2010 Tenkte å komme med et tips som fungerer her hjemme. Sønnen min på snart fire mnd får kun mme. Og fra han var tre mnd har han vært sulten annenhver time, slik at han drakk over 1500ml i døgnet. Hørte på helsestasjonen ang 1-liter regelen, men hun kunne ikke så masse om dette og trodde ikke det var farlig. Hmm.. Tror er liksom ikke godt nok for meg. Uansett, jeg fant ut at jeg skulle prøve velling (ga det til de andre to, men da var de større og jeg ammet). For det var tydelig at han var sulten og ikke ble mett. Så jeg lager 200 ml mme, en halv t-skje maltekstrakt, og tar 1,5 måleskje (samme som til nan) med risgrøt pulver fra Holle (økologisk), rister og ferdig velling! Bruker avent flasker med 4-tut. Det går fint og blir ikke tilstoppet. For å tilvenne han til vellingen brukte jeg en uke på å gi en liten skje grøt to ganger om dagen. Da jeg så at han ikke fikk mageknip av det, gikk jeg over til vellingen en gang om dagen, så etterhvert to ganger om dagen. Nå får han velling fire ganger daglig, og er betraktelig mettere, mer fornøyd, sover bedre om natten og drikker mindre mme. Nede rundt 1000-1200 ml daglig. Ikke sikkert alle babiser tåler vellingen (må ikke gi til premature), men kanskje verdt et forsøk for noen som er sultne. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142319203-ang-sultne-barn-som-drikker-mye-mme-pr%C3%B8v-velling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå