Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere barnet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet mange bader hver dag, men at det ikke er nødvendig ettersom huden passer fint på seg selv hos de små. Men vaske dem med klut kan vel være greit? hvor ofte vasker dere? og hvor ofte bader dere? flere ganger om dagen, noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dei første mnd bada vi ho ca 1 gang i veka. men vaska ho med klut i ansiktet, hender, hudfolder og nedentil 2 ganger daglig. No bader ho ca 2 ganger i veka og vasker ansikt, hender ved behov og ellers morgen og kveld samt nedentil. Ho har atopisk hud, så derfor bader vi så sjeldent.

Skrevet

takk :) godt å vite litt hva andre gjør. har jo ikke erfaring her hehe men koser oss veldig, da :-)

Skrevet

Bader to ganger i uka (vann og av og til litt olje, maks 5-6 minutter, da babyene lett får tørr hud ved bading). Ansikt, hender, nedentil og hudfolder vaskes morgen og kveld. Ellers vask eller behov, bæsj og gulp.

Skrevet

Jeg vasker min på hendene og i ansiktet etter at han har fått grøt, blir alltid litt gris da.. :P

Bader han 2-3ganger i uka, kommer litt an på hva vi gjør, og om han har gulpet mye den dagen, eller grist mye under måltider.

Skrevet

Vasking endrer seg som regel med alderen på barnet.

Minste, som er 3 uker, bades kun 1 gang i uka, men vaskes lett med klut hver dag.

Storesøsteren, som straks er 4 år, bader 2-4 ganger i uka og vaskes 2 ganger hver dag.

Barna våre har tørr hud og vi er anbefalt av HS å ikke bade for ofte eller for lenge. Det viktigste var å smøre med olje eller en god krem og vaske over hender og ansikt sa hun.

Jeg er forsiktig med å vaske så mye i underlivet, drar lett over med en fuktig klut om det ikke er bæsj.

Skrevet

-Ansikt, hudfolder og underliv: morgen og kveld.

-Bading: 2-3 (Mest 2) ganger i uka, med litt olje i badevannet. Ikke såpe.

Dette har vi gjort med førstemann, og gjør det fortsatt (er 1.5 år). Nå må vi selvsagt vaske han litt i ansiktet og fingrene i løpet av dagen da, ifbm. måltider og lek ute da, men det merker man fort om det kreves:)).

Syntes disse rutinene er greie, så gjør det samme med lillejenta:)

Forøvrig ble det litt oftere bading på førstemann i sommer- siden han eelsker å bade, han fikk bade litt ute også, i stampen... men da merka vi det fort på huden hans, fikk plutselig noen små tørre flekker... var nok litt slurvete med oljen også da.. så har innført olje ved hvert bad til han også, smører veldig skjeldent inn bodylotion da, der ser vi an behovet:)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Vi bader fast to ganger i uka nå (3mnd). Hver kveld og stort sett hver morgen, vasker vi ansikt, bak ører, under armer og underlivet med klut. Ansiktet og hendene kan jeg vaske flere ganger i løpet av dagen, hvis han f.eks. har gulpet eller har hendene ofte inn i munn.

Skrevet

Ansikt,hender og underliv- morgen og kveld

Bader ca 2 ganger i uka:) lørdag/søndag og onsdag/torsdag.

Skrevet

Bader ca. 2-3 ganger i uka nå. Før badet jeg henne kun en gang i uka og jeg merker at hun ble litt utrygg også. Begynte å bade henne litt oftere kun for kos og ikke vasking, og nå gikk det kjempegreit (nylig bada snuppa mi). Hun er forresten fire mnd.

Dessuten vasker jeg ansiktet, hender, føtter (hun har voldsom sterk tåfislukt!) og underliv 1-2 ganger om dagen.

Skrevet

Vasker hele kroppen med klut og vann hver dag. Tidligere badet vi han 1-2 ganger i uken. Nå (7 mnd) bæsjer han seg ut oppetter ryggen ganske ofte så da putter jeg han i dusjen jevnlig. Blir kanskje annenhver dag. Blir derfor ikke så ofte badebalje lengre, men han elsker å dusje. Han er helt fasinert av vannet som spruter opp fra dusjhodet.

Skrevet

Vi bader lillegull to ganger i uken. Ellers så vasker vi ansikt å hender morgen og kveld. Etter råd fra jordmor vasker vi ikke nedentil morgen og kveld for der blir de vasket nok med tanke på bleieskift mange ganger for dagen.

Skrevet

Jeg vasker heller ikke ved hvert skift, men morgen vasker jeg uansett, fordi da har baby ligget med våt tissebleie hele natta, men jeg vasker ikke hver gang jeg skifter på dagtid når det bare er litt tiss i bleien :)

Ellers bader jeg henne 2-3 ganger i uka, og vasker ansikt, hender og nedentil hver kveld og etter behov :)

Skrevet

Bader hver annen eller hver dredje dag. De dagene jeg ikke bader ham (han er to og en halv måned) vasker jeg godt i halsgropen og ansiktet. Vasker rompa når han bæsjer (og det gjør han hver dag). :)

Skrevet

Vi bader gutten vår på 3 uker kanskje 4 ganger i uken.. Han sprutgulper og gulper generelt veldig mye da han er så forferdelig glupsk når han suger pupp, så da er vi bare nødt til å bade så ofte.. Bruker ikke såpe da, bare olje i vannet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...