magica og lille tryll ♡ Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Er det ok? Lurte på om lillebror som snart er i anmarsj kan arve lammeskinnet fra nøstebarn av storesøster...
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Ser ikke noen grunn til at det skal være et problem :=) Han i magen arver nøstebarn lammeskinnet fra sin storebror. Jeg har vasket det og luftet det godt og nå ligger det i vuggen og venter på å bli brukt :=)
petrine71 Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 Man kan evt putte det i fryseren et døgn hvis man vil få bort all midd. Det gjør de visst på nyfødtavdelinger. Og vaske det etterpå......
venter på Leander Skrevet 14. september 2010 #5 Skrevet 14. september 2010 Lurer også på hvordan man vasker det? Vaskemaskin? ull program evnt???
magica og lille tryll ♡ Skrevet 14. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. september 2010 Tenkte å putte det i maskina ja. På ullprogram med ullshampoo )
magica og lille tryll ♡ Skrevet 14. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. september 2010 Takk for svar )
¨Signatur(nick)¨ Skrevet 14. september 2010 #8 Skrevet 14. september 2010 Man kjøper en sepsielll shampo for lammeskin og vasker det i maskinen på ullprogram. Så skal det tørke flatt og sakte.. Altså ingen varmekabler for at det skal gå fortere.. Strekker man litt i det av og til blir det ikke så ruglete heller.. Også bruker man en sånn ullbørste.. (Hundebørste/karde) til å gre det fint.. Blir som nytt. :-)
nurknr3<3 Skrevet 14. september 2010 #9 Skrevet 14. september 2010 jeg har ullshampo fra barnas hus, en kork shampo i vaskedispenseren og ull program! mitt skinn vred jeg opp å puttet i trommelen på svak varme for å få det litt fluffy! når jeg tok det ut var det litt fuktig enda, så jeg strakk det godt å la det flatt oppå tørkestativet til videre tørk. langhåret skinn må man gre med stålbørste etterpå) på barnas hus sier de at milo ødelegger skinnet så ikke bruk det! Lykke til
Nat27 Skrevet 14. september 2010 #10 Skrevet 14. september 2010 Takk for tips! Har disse ullshampoene noe navn?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. september 2010 #11 Skrevet 14. september 2010 hmm.. Jeg tenker vel egentlig at det ikke er ok, med tanke på at man er såpass streng på dette m gulp osv i madrasser- og skinnet kan jo maks vaskes på 30 grader og blir dermed ikke helt rent...? Jaja, ikke vet jeg, men jeg har ihvertfall safet og kjøpt nytt til lillesøster, det til 300 kr på Barnas Hus=)
nurknr3<3 Skrevet 14. september 2010 #12 Skrevet 14. september 2010 nå har ikke vi hatt noen gulper, men de jeg kjenner som har hatt en gulper har jo alltid hatt gulpeklut under hodet.... men delte meninger er jo helt greit:o) hos barnas hus heter det bare shampo for ull eller ullshampo. den pleier å stå sammen med skinnene )
*NordNorge* Skrevet 14. september 2010 #13 Skrevet 14. september 2010 D lammeullskinnet jeg skal bruke har gått i generasjon i maaange år, brukte d visst selv når jeg var baby... 27 år siden. Har hatt d på renseriet, å den er som ny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå