Gå til innhold

nakkefold 4,5 fant ikke tydelig nesebein...1:2 sjans på tidlig ul...morkakeprøve

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tusen takk snille du:)....disse dagene har ikke hvert særlig gode...jeg har 3 friske barn fra før, og er 38 ved termin..så derfor tok vi duotest...og etter ultralyden var det rett på morkakeprøve..vi har bestemt oss for å avbryte svangerskapet om det ikke er friskt..er nå i uke 14+2...

hei :) er så lykkelig, fikk telefon fra riksen, normale kromosomer :):):)..på hurtigtesten...er SÅÅ GLAD :)...ventetiden har hvert grusom, men nå kan jeg glede meg,:)..må inn igjen på riksen for en ekstra ul, innen 1 mnd. for å se om evnt. hjertefeil, pga. nakkefolden var så stor...tusen takk for lykkeønsker:):)

klem fra lykkelig :)

Å nå ble jeg kjempe glad på deres vegene, måtte felle et par tårer nå. Ønsker dere alt godt i tiden fremover.

Kan jeg få spørre hvordan de tok morkakeprøve. Må kanskje ta selv da jeg har født en prinsesse med alvorlig metabolsk lidelse ifjord som kun levde i ett døgn. Har nettopp testet positivt og er både glad og gruer meg veldig. Ble lovet å ta en utvidet morkakeprøve ved neste graviditet.

Igjen masse masse lykke til i svangerskapet og kos deg.

Annonse

hei kjære shammi :)...gratulere masse med graviditeten :)...uff, da har dere virkelig fått kjent på livets harde prøvelser...godt å høre dere klarer å se fremover og har fått til et svangerskap:)...sunnhetstegn...

jeg tok morkakeprøve på riksen, etter sjokk beskjeden vi fikk fra ul...overlegen der undersøkte meg med ul ( utvendig ) for å sjekke hvor morkaka lå...fant ut at hun kunne stikke med nål fra magen..noen ganger tar de fra ryggen...og noen ganger innvendig...ei fra labben var med for å ta i mot cellene, for å se i microskopet om de får nok celler til dyrkning...fikk lokalbedøvelse , og så stakk hun nålen gjennom magen og inn til morkaka...( fulgte med på ul hele tiden )..det var ubehagelig da nålen traff morkaken...men det hele var over på 5 min.

hadde endel smerter ( mens lignende ) nesten ett døgn etterpå. men det sa de fra om, og det var normalt...og tok det med ro 2- 3 dager...

kjære shammi , denne prøven klarer du fint, og de er veldig flinke leger... synes vente tiden på svar var værst..tok prøven tirsdagen, og håpet i bestefall å få svar fredag..ringte inn å "maste" , på fredagen.. overlegen ringe lørdag til meg, og sa at prøven ikke kom før mandagen tidligst...men svaret kom i dag :)...masse lykke til med din nye graviditet:)...kos deg masse og tenk positivt :)...klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...