Gå til innhold

Bagasjeregler for baby?? (SAS)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har en baby lov til å ha med seg av bagasje?? Skal til syden.

Forsto det på nettsidene som at babyen har lov til å med seg en egen koffert på maks 10kg, barnevogna og stellebag. Stemmer dette? Er det også maksvekt på stellebagen (som skal være håndbagasje)?

Kan noen hjelpe en forrvirret mor som skal fly med barn for første gang?

Fortsetter under...

Skrevet

dytter litt jeg :-)

Skrevet

Kan man da altså ta med vogna utenom bagasjen? Må søke litt på google.. kanskje jeg finner noe:-)

Skrevet

ja, slik jeg skjønte det?

Bagasjereglene fra andre flyselskapet er greie: Ingen bagasje for babyer.

SAS var mer uklare synes jeg og dersom det stemmer det jeg leste meg frem til så har de jo helt annerledes regler enn alle andre!!

Skrevet

SAS har 10 kg + barnevogn inkludert:-)

Skrevet

Jippi!!!

Rart at ikke mange andre personer vet om det da!!! Alle sier jo hele tiden at babyene ikke har bagasje i det hele tatt!!

Det burde være samme regler uansett om det er charterfly fra sas vel?

Annonse

Skrevet

Ringte apollo (vi reiser mellom dem) for sikkerhetsskyld nå, det var det søren meg bra jeg gjorde!!! Selv om vi reiser med sas så gjaldt ikke reglene som står på deres nettsider!!

Det jeg har lov til å ha med er:

20kg inkl 5kg håndbagasje

vogn+reiseseng!

Til og med ikke stellebag er lov til å ha med til baby, den går under mine 5 kg på flyet!!!

Jaja, da vet man det iallefall! Godt jeg ikke stolte på sas sine nettsider da hadde det blitt mye overvekt gitt!

Skrevet

Mulig dere hadde fått reise ut med de 10 kg til baby men ikke hjem igjen, det opplevde vi.

Ingen som sa noe på den ekstra vekten og håndbagasjen til barnet da vi dro fra Gardermoen, men hjem igjen fra Gran Canaria møtte vi ei skikkelig kranglekjærring og vi måtte betale ovevekt.

Så å dobbelsjekke er alltid lurt.

Skrevet

Hvis du har med deg bleier eller andre uknuslige ting til babyen, så hadde jeg putta det under/oppi vogna. Det har vi gjort når vi har vært i syden, spesielt når vi reiser hjem, for da har vi som regel med oss "100" oppblåsbare dyr!! God tur og nyt ferien :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...