Eurecaღmed spireღ Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Har noen av hver sort nå, men lurer på hvilke type lukking dere forertrekker og hvorfor?? Går det ann å surre sammen en knappebleie etter bruk når en er på farten på samme måte som borrelås bleie??
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 nå har ikke jeg kommet lengre enn at jeg har vasket bleiene så de er klare til bruk, men det ser ut som at de med knapper kan kneppes ganske så stramt sammen. Muligens ikke så mye som borrelås. Men en ting jeg la merke til er at knapper er mindre stress ved vasking, borrelåsen bør jo festes innover så det ikke kommer så mye lo og sånt i de, og da må de jo brettes ut igjen når de skal henges til tørk for at de skal tørke fortere. Men den med borrelås er litt mer fleksibel på størrelse kanskje, men de jeg har kjøpt med knapper har mange knapper men jeg er førstegangsmor og har knapt skiftet en bleie i hele mitt liv...
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 jeg liker best knapper. hadde noen bleier tidligere med borrelås, og detvar bare irriterende...var hardt på magen hans,så d ble vanskelig å løfte bena. i vaskemaskinen hektet di seg i andre ting viss jeg glemte å lukke di, og det kom masse lo!ble også litt slitt etterhvert.
Trollemor75 Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 Vi foretrekker knapper, men barnehagen foretrekker borrelås fordi det ligner mer på vanlige bleier. Så vi har begge deler. Egentlig praktisk, for da vet jeg at så lenge jeg bruker bleier med knapper, så skal jeg ha nok bleier til barnehagen.
Crys79: gutt09+2011 spire!!! Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 Jeg likte knapper frem til lillemannen ikke ville ligge stille under skifting Da var det mye enklere med borrelås. Borrelås har alltid vært mannens fav. Vi har begge deler, og det er klart de med knapper som har holdt seg finest. Det er også forskjellige typer borrelås og vi liker best den på Gro-Via sine hybridbleiene. Vi har alltid brukt en wetbag når vi har vært ute så har ikke hatt behov for å snurre bleien sammen..
Eline på vei med nummer to Skrevet 25. september 2010 #6 Skrevet 25. september 2010 Jeg foretrekker knapper, og helst sideknepping, synes de er nettere på. Barnehagen liker også knappebleier best siden de faktisk sitter bedre på enn borrelås og det er mindre sjans for at bleia går opp under lek (det kan skje med borrelåsbleier desverre...). Og bruker man onesize så må man regne med at borrelåsen blir såpass slitt at den må byttes i løpet av bleieperioden (jeg har måtte bytte borrelåsen på 20 mnd gamle Bumgenius-bleier, datteren min har dog vokst ut av de allerede så de holdt ikke ut bleieperioden her - dvs størrelsesmessig så hadde de passet om de hadde hatt sideknepping).
Eurecaღmed spireღ Skrevet 25. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2010 Det virker som om dere som har litt erfaring innenfor tøybleier liker best knapper. Da tror jeg vi kommer til å gå for det på resen av bleiene vi kjøper inn. Takk for alle innspill:)
pingu med desemberbaby i magen Skrevet 27. september 2010 #8 Skrevet 27. september 2010 Jeg liker absolutt knapper best. Er bare å kneppe sammen når den er skitten, ikke stor forskjell fra de med borrelås.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå