ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Altså, når både mamma og pappa er på jobb og barna i barnehage. Jeg jobber i 3 forskjellige vakter, ferdig 14, 15.45 eller 16.30 Mannen jobber stort sett likt (hjemme 15 eller 16). Vi lurer på når vi skal spise middag vi... Lillegutt spiser i bhg 14.30. Og legger seg 19. Da bør han jo få kveldsmat først. Men når skal vi putte inn middagen da? Blir jo veldig tette måltider. Noen som utsetter middagen og bruker den som kveldsmat ca kl 18? Og at alle spiser et slags mellommåltid 14.30? Akkurat nå er det ikke noe problem, for jeg er sykmeldt, så nå spiser vi ca 16 (og lillegutt har korte dager og spiser ikke 14.30). Men jeg håper jo å være i jobb igjen om ikke lenge, og da må vi få litt orden på rutinene...
Mom2Two Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Jeg har aldri skjønt greia med kveldsmat? Hvorfor døtte inn et ekstra måltid bare for å krysse det av på listen liksom? Vi rekker aldri middag før tidligst kl. 18, noen ganger spiser vi ikke før 19 eller til og med enda litt senere. Shoot me.. Minsta spiser frokost hjemme, to måltider i barnehagen, frukt mm. Trenger ikke mer enn middag etter det. Eldstemann trener hver dag, og spiser et kjapt brød/fruktmåltid like etter skolen (da har han alt spist frokost og lunsj), og han er også fornøyd med bare middag etter det. Synes det virker som stress med kveldsmat, og det passer kanskje bedre for folk som spiser middag i 16-tiden?
*MariDuBedårer* Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Vi utsetter middagen, og har den som kvelds når vi kommer sent hjem. Her spiser de også sent på sfo de dagene vi jobber lenger. Da tar vi en banan og annen frukt som mellommåltid.
Gjest Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Her i huset spiser vi middag før kl 16 de fleste dager, og da er det behov for kveldsmat, i alle fall for frøkna. Vi voksne pleier også å spise et eller annet i løpet av kvelden, men ikke så regulert kveldsmat som frøkna. I alle fall en dag i uka er vi seint hjemme, så da blir det middag til kvelds.
___ Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Jeg jobber til ca 16.00 og henter ungene etter det. Da er vi hjemme mellom 16.30 og 17.00. Mannen kommer hjen ca 18.00. Da spiser vi middag. Ungene trenger ikke kveldsmat etter det.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 13. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2010 Takk, da er vi ikke helt på viddene med at vi utsetter middagen til 18 når jeg begynner å jobbe igjen. Blir aldri mer enn 4 måltider her i huset; frokost, lunsj, middag og kvelds. Utsetter vi middagen blir det jo frokost, lunsj, mellommåltid og middag. Så gjør jo ingenting det. Er ikke alltid lillegutt spiser så mye før leggetid nå heller hvis han har spist mye middag eller vi er litt sent ute. Da får han som regel noe frukt og yoghurt før han legger seg.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 når vi begge jobbet var det middag alt fra 16-17.30 kom ann på når jeg var ferdig på jobb.. vesla fikk alltid tilbud om en skive i 18.30 tiden å somregel ville hun ha noen tygg av den. nå er jeg i permisjon så det blir alltid middag før 16 så nå er det hvertfall behov for kveldsmat.
Studine mevik Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Her i huset spiser vi middag så sent at da blir det ikke noe kveldsmat, men poden får en kopp med biola før han skal legge seg. Stort sett prøver vi å spise i 17tiden, men blir noen ganger litt senere. Det har aldri skjedd at poden våkner fordi han er sulten på natta og han er ikke sulten før han har romstert litt når vi har stått opp på morra'n. kveldsmat er noe oppskrytte greier som man ikke trenger med mindre man faktisk er sulten
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 13. september 2010 #9 Skrevet 13. september 2010 Tidligste tidspunkt hele familien kan være hjemme er stort sett 1630-17, så iblant kan det bli middag da. Men hvis de første hjemme er skrubbsultne blir det ofte brødmåltid i tur og orden etterhvert som man returnerer til heimen. Bhg har et lett måltid kl 14 (ikke villig til å gi barna mer eller senere mat). Lunch på jobben var jo 1130 for de voksne. Noen ganger lager vi varmmat kl 18. Eller kl 19, da som barnets kveldsmat. Eller kun grøt og brød på barna og varmmat på foreldrene etter leggetiden til de små. Middag er kjempegodt, men igrunn ikke så fristende å lage etter en lang dag når man ramler inn døra med lavt blodsukker hele gjengen.
*Lissi* Skrevet 14. september 2010 #10 Skrevet 14. september 2010 Her i huset spiser vi klokken 15.00.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 14. september 2010 #11 Skrevet 14. september 2010 Du motsier jo deg selv da Mom2Two, du skjønner ikke poenget med kveldsmat, men forstår det dersom noen spiser middag kl 16 ;-) Vi spiser vanligvis middag i 16-16.30 tiden, og spesielt for de eldste som legger seg rundt kl 20 og kanskje har vært på trening osv i mellomtiden, er da kveldsmat helt nødvendig. Spiser vi middag litt sent en dag, noe som er 17-17.30 i vårt hus, så gir vi som regel ikke de to minste barna på 3 år og 1 år kveldsmat, mens de to store på 6 år og 8 år får velge selv når de små er lagt. Vi voksne spiser forresten middag i 20-tiden 2-3 kvelder i mnd, altså etter at alle barna er i seng, men da spiser barna middag sammen til vanlig tid.
Gjest Skrevet 14. september 2010 #12 Skrevet 14. september 2010 Spiser middag kl 16 og kveldsmat mellom 18 og 19.
Mammarama=) Skrevet 14. september 2010 #13 Skrevet 14. september 2010 Her spiser vi middag mellom 15.30 og 16.00.. og kveldsmat kl 19.00..
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 14. september 2010 #14 Skrevet 14. september 2010 Skjønner problemstillingen :-) Gutten vår har måltid i barnehagen ca kl 14 hvor de spiser frukt og evt resten av brødmaten fra matboksen. Til nå har jeg pleid å gi middagsmat fra glass rundt kl 16 og så spiser vi voksne middag når samboer er ferdig på jobhb 16.30-17.00. Da sitter som regel mini sammen med oss og plukker litt og så er det kveldsmat kl 18.30. Vi ser jo at dette blir mange tette måltider på ettermiddag/kveld, men har følt at han må få bra med mat på kvelden siden han har spist dårlig i barnehagen etter at han begynte der. Nå ser det ut til at det begynner å gå seg til litt, så mulig jeg kommer til å droppe middagsglasset og la han spise middag sammen med oss litt senere. Og evt spise noe lettere før han legger seg dersom han vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå