Gå til innhold

Hjemmelaget jordbærsyltetøy - med mugg - spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et høyt glass på kjøleskapet, det er så vidt åpnet. Hjemmelaget kokt syltetøy. Kommet flere flekker med mugg. Siden glasset er så høyt, har jeg tatt bort og kastet 4 cm syltetøy. Masse syltetøy igjen og det er ingen usmak på det.

Hadde dere spist det? Jeg er i gang med syltetøy på maten nå, så får vel svaret i morgen...

Fortsetter under...

Skrevet

Så lenge mugget er tatt bort så hadde jeg spist det

Skrevet

Mmm så godt, hvorfor rørte du ikke bare muggen inn i syltetøyet. hadde på litt vaniljesaus også??

Æsj, hadde ikke spist det!! Det kan være farlig!"

Skrevet

Jeg hadde ikke spist det. Har litt panikk for sånne ting.... Smådårlig mat = rett i søpla!

Skrevet

Husk at selv om du har tatt bort den synlige muggen så har den lange tråder og går nok inn i hele maten.

Du vet du spiser fordervet mat? Kan bli matforgiftet av slik!

Skrevet

hadde ikke det, er gjerne ikke bare mugg der man ser, men tråder nedover syltetøyet, slik at du ikke får fjernet alt bare det overfaltiske

Annonse

Skrevet

Det som er med mugg og sopp er at det er små usynlige sporer/tråder med sopp/mugg nedover i syltetøyet som man ikke ser. Det er ikke særlig bra å spise det har de funnet ut de som har greie på det...

Skrevet

Gjør akkurat det samme som deg, HI, og har aldri blitt syk av det! Vi kaster nok mat som det er i Norge...

Skrevet

Det er jeg enig i. Kildesorteringen viser at vi kastet veldig mye mat. Eller kastet er riktig å si. Nå er vi blitt mye flinkere til å spise opp rester. Når middagsrestene hoper seg opp i kjøleskapet, nok bare til en eller to, så spiser vi forskjellig middag. For å bruke opp alt :-)

Jeg har faktisk funnet frem kokebøker for å få nye ideer. Er mye tørrmat i skapet som har gått ut på dato for både 1 og 2 år siden... Kanskje mange som ikke hadde spist så gammelt mel heller. Eller krydder. Godt vennene mine ikke vet ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...