Gå til innhold

Høyt symfisemål, tvillinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vært hos jordmor og har symfisemål som tilsvarer at jeg er 3-4 uker lenger på vei enn det jeg er... Er i uke 17 nå og er ganske sikker på det! Har ei jente på 20mnd fra før.

Kan det være tvillinger? eller stor baby pga tette svangerskap? Hadde helt gjennomsnittelige mål ved forje graviditet. Noen med erfaringer? Ultralyd neste uke så det blir spennende:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke nødvendigvis. ofte symfyse-fundus er større når man har vært gravid før. i tillegg kan du jo ha mye vann. ellers så kan babyen være stor;)

men spennede med ultralyd er det jo uansett;)

Skrevet

Hei!

Det trenger absolutt ikke å være tvillinger. Min kurve ligger også ca 3-4 uker foran skjema, men jeg har vært på flere ultralyder, og fått bekreftet at det er bare en der inne:-) Dette er mitt 3. svangerskap, og symfysemålet har økt fra svangeskap til svangerskap...

Skrevet

Jeg lå høyt over midtstreken på symfysemålet sist gang, men der var det bare en:) Ungen var også gjennomsnittlig stor da han kom ut, så trenger ikke være noen sammenheng.

Denne gangen ligger jeg rett under midtstreken på symfysemålet, og ungen ser foreløpig ut til å være gjennomsnittlig denne gangen også.

Skrevet

Jeg hadde høyt SF mål gjennom hele svangerskapet sist. Så høyt at jeg lå utenfor grønn sone/skravert felt. Men det kom bare ut en unge ;o) Litt over gjennomsnittet. Men på ingen måte veldig stor. (Tynn og lang. 4200 og 55 cm.)

Skrevet

mitt symfyse-fundusmål tilsvarer at jeg er 7 uker lenger på vei enn jeg er. Dette er pga stor baby og mer vann enn gjennomsnittlig. Trenger ikke være tvillinger fordi SF-målet er stort:) jeg er også andregangs, og lå på gjennomsnittet forrige gang:) lykke til på UL:)

Skrevet

takk for svar jenter, da venter vi bare på ul:) Svigermor fortalte i dag at pappaen var stor og at hun hadde vært på ekstra ul pga høyt s-mål så da er det kanskje en stooor gutt!! Har jente fra før:)

Skrevet

Vel.. nå har jeg straks livmor helt oppunder ribbena, og er bare 21+3.. Og det er bekreftet MANGE ganger at det er bare 1 der inne og at veksten tilsvarer terminen jeg har fått.. Mini har bare veldig god plass denne gangen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...