MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Jeg har termin i morgen, og har forløpig ingen tegn til at det er noen fødsel i nærheten Jeg har masse kynnere, som på kveldene blir ganske regelmessige, masse nedpress, men thats it. De to siste dagene har jeg vært veldig slapp, stort behov for å sove. Vil gjerne høre åssen DIN fødsel startet! Og åssen du følte deg/åssen form du var i dagene før fødsel? (håper jo litt på å høre ting som at "det skjedde plutselig" / "ingen forvarsel" osv hehe..)
EgG Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Til meg startet det ca 1mnd før termin. Begynte å komme en del slim. Jeg trodde det var slimproppen og tenkt derfor ikke mer over det. Men da den etter ca 6 dager ble mer og mer rosa og til slutt blodete, ringte jeg sykehuset. De trodde ikke det va starten, men ba meg komme til kontroll. Det viste seg at jeg hadde sivet vann i ca 1,5 dag og da var det bare å sette i gang. 1 tablet ble innført og 6,5timer senere var vesla født. Nesten 1 mnd før termin.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Jeg hadde ikke noe forvarsel på noe som helst.. Var så sikker jeg måtte gå over trermin og greier.. Men snuppa her kom 4dager før termin Vannet gikk plutselig hos meg.. Hadde ikke noe rier eller kynnere. Rier fikk jeg først ca 1time etter vannet gikk. Fikk det på sykehuset.. Masse lykketil
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Startet med svake regelmessige rier hos begge to. Eldstejenta kom etter 24 timer, minste etter 12. Hadde mye kynnere på kveldstid dagene før med begge to, og begge ble født en uke før termin.
2010 Mammaen Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Hadde kynnere/urolig natt (ikke uvanlig). Sto opp kl 6 om morgenen og gikk på do, og oppdaget bitteliten blødning (tegningsblødning). Utover dagen var det litt av og på med svake rier som tok seg opp og ble vonde på ettermiddagen og gutten var ute ved midnatt :-) Så det var rimelig uanmeldt. Dagen før var helt normal! Lykke til :-)
Gjest JuniGull2010 Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Jeg hadde termin en tirsdag. Søndagen før merket jeg at kynnerne ble annerledes, jeg kjente et sug gjennom kroppen liksom. Mandagen merker jeg ingenting, men på tirsdag (termindagen) kveld kom disse rare kynnerne tilbake. Natt til onsdag kom første rie og torsdag morgen var ungen ute. Jeg merket ikke noe til at fødselen var nære, annet enn at kynnerne ble annerledes, men jeg husker at jeg liksom kjente at noe var i ferd med å skje likevel. På søndagen tenkte jeg "denne uka skjer det". Jeg var førstegangs.
arachnia Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 Hadde lagt meg, og hadde sovet et par timer. Var rolig i kroppen, og ingen tegn til fødsel. 02.20 gikk vannet, i senga. Jeg merket det med en gang, nesten et par sekunder før... Jeg hoppet "himmelhøyt" (gravide kan faktisk hoppe ^^) ut av senga, og hele plasket kom på gulvet. Ringte føden, og fikk beskjed om å komme neste morgen/formiddag med mindre det skjedde noe mer. 94 timer senere hadde jeg jenta mi. Hun ble hentet kirurgisk ut.
Trultetryne Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Jeg var på overtidskontroll 10 dager over termin, og ble sendt rett på føden til igangsetting. Dette var en onsdag, og jenta ble født tidlig tordag morgen. Håper du slipper å gå så lenge!
Hanna30 Skrevet 13. september 2010 #9 Skrevet 13. september 2010 Våknet at første rie i sjutida om morgenen en uke før termin. Ble kraftigere og kraftigere utover dagen (men med 3-5 minutters mellomrom hele tiden), fra i firetida var de skikkelig vonde og dro til sykehuset klokka ett på natta. Da hadde jeg fortsatt bare 1cm åpning og hodet var ikke festa, men to timer senere var han ute! Ingen forvarsel! Så ikke snurten av slimpropp og vannet. Vannet måtte tas da jeg var på sykehuset. Var i grei form dagene før, kanskje litt mer energi enn jeg hadde tidligere i svangerskapet. Men tenkte ikke over at det kunne være et varsel da. Bare glad for at jeg orket å ta noen turer i byen og gå litt (var veldig dårlig hele svangerskapet). Lykke til!
eja Skrevet 13. september 2010 #10 Skrevet 13. september 2010 Her føltes det litt plutselig - jeg var også i veldig slapp form et par dager før, og dagen før lå jeg på sofaen og spiste og så på film og sov hele dagen. Var oppe ganske seint, og da jeg la meg litt utpå natta begynte jeg å kjenne sterkere kynnere/rier enn jeg hadde hatt før. Riene ble fort regelmessige, men var ganske svake, men nok til å holde meg våken hele natta. På morgenen var det bare et minutt mellom dem, så selv om de var svake fikk vi komme på sykehuset den dagen for å sjekke. Der ble det konstantert 1 cm åpning klokka 13, og det var leenge igjen sa de, men jaggu tok det seg ikke fort opp, og jeg gikk fra 1 cm ca klokka 17 til full åpning klokka 20, og klokka 21.30 var jenta ute. Så det hele gikk raskt og veldig greit. Håper det skjer noe med deg snart! Lykke til!
mammas skatter <3 Skrevet 13. september 2010 #11 Skrevet 13. september 2010 ingen forvarsel i d heile tatt dagen før. hadde vært hos jordmor dagen før og ho fikla litt inni der og prøvde å finne livmortappen, som var moden men litt bakover. hadde også sex dagen før. mannen kom hjem fra jobb i 8 ti på mårran. låg å holdte irundt han da d plutseli sa "knepp knepp" og heile magen rista. e spurte karen om han kjente ta å hørte ta. d kan ikke vare lillegutten som sparka heller sa e. hadde kansje hatt 3 mensmurringer i magen før dette kjedde. som sikkert var små rier. gikk da på do og så tilbake.plutselig kjente e at e måtte på do. rakk ikke bort til doen på bade der d plutselig sila. da var kl 10. ringte sykehuset og skulle komme om en times tid. d endte me at d gikk 1 time og 40 min for riene kom for fult når e sto og dusja og vannet gikk vertfall 2 ganger til så måtte ha ny klesskift.gutten var ute på under 5 tima. og førstegangsfødende. hadde hatt mye mere kynnere på slutten som e kjente godt. var vel ganske sliten på slutten. og forferdelig nedpress. gutten hadde festa hode 1,5 mnd tidligere. fik mye vann i kroppen på slutten. ser meg selv på bilde 4 dager før og va heilt oppblåst og såg veldig sliten ut. stor forkjell fra 14 dager tidliger. slimproppen kom ikke før etter vanet hadde gått. såg den i bleia e hadde på når e kom på sjukehuset. må ha vært den. litt rosafarga.
NostraStoria Skrevet 13. september 2010 #12 Skrevet 13. september 2010 Her kom det aldri noen slimpropp, ingen modning ingenting. Ble satt i gang 2 uker etter termin! Forstår deg godt, kjedelig å gå og vente nå når du vet du er så nærme! Jeg hadde masse kynnere som startet 2 mnder før fødsel, også flere veldig vonde kynnere som minnet om rier. Men måtte ha hjelp for å få i gang fødsel som sagt! Du må ha masse lykke til!!! Gleder meg til å føde igjen, det var helt fantastisk å få nurket i armene!
Nikki 75 Skrevet 13. september 2010 #13 Skrevet 13. september 2010 Samme som Rina - bare at jeg var 12 dager over tiden. Og min ble født litt utpå formiddagen på torsdagen. )
malin85 Skrevet 13. september 2010 #14 Skrevet 13. september 2010 hos meg gikk vannet kl 03.20 på natten 4 dager før termin. Dro til sykehuset og da begynte riene komme, men var veldig svake. kl 20.22 samme dag var gutten min ute. Merket ikke noe til fødselen før vannet mitt gikk.
Gjest eelis+kian Skrevet 13. september 2010 #15 Skrevet 13. september 2010 Hehehe, jeg satt på BIM den kvelden fødselen min startet, her er tråden hvis du vil lese: http://www.dinbaby.com/forum/thread/140809382 (gode minner - jeg har lagret den i Favoritter ;-)) Jeg merket egentlig ingen forskjell før det startet den dagen :-) Lykke til med fødsel snart da!
ett til! Skrevet 13. september 2010 #16 Skrevet 13. september 2010 jeg hadde ingen forvarsel på noen av fødslene mine,fikk plutselig rier som var veldig "light" så jeg skjønte at nå var det igang. sist nå så begynte disse lette riene i ca .19 tida på kvelden og 12 timer etter var nurket ut!
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 13. september 2010 #17 Skrevet 13. september 2010 jeg hadde virkelig ingen som helst forvarsel.. ! gikk og ventet på tegn og murringer og modningstegn og alt og så plutselig 10 dager før termin da vi hadde lagt oss rant det ut blod. jeg trodde det var vannet som gikk men jammen blødde jeg. ganske masse. tenkte det kunne være en tegningsblødning og ringte føden som trodde det kunne være noe sånt og vi dro ned. Hadde ingen rier neste halvtimen men så kom de jammen meg sammen med 2 cm åpning og derfra gikk det ni timer til full åpning med supertette rier men så kom jammen morkaka ut i før den skulle og ikke som den skulle så det endte i keisersnitt og nå er jenta vår her. Men! i alle fall: ingen forvarsel og det skjedde plutselig! så det kan visst skje. trodde aldri det, særlig ikke siden jeg er førstegangs. Lykke til !!! gled deg!
Vimse + gullene Skrevet 13. september 2010 #18 Skrevet 13. september 2010 at magen strammet seg jevnlig kvelden før, gjorde ikke vondt. Ellers ingenting før jeg ble vekket av lette rier om natten. Babyen kom om kvelden:) lykke til
Athene75 Skrevet 13. september 2010 #19 Skrevet 13. september 2010 Med nr en begynte jeg å lekke fostervann på kvelden og begynte å kjenne antydning til rier 14 timer før han var født. Med nr to begynte jeg å få rier 3 tier før hun var født.
Løvinna30 Skrevet 13. september 2010 #20 Skrevet 13. september 2010 Da jeg var på do på natta var det rosa på papiret, ikke lite egentlig. Var kanskje tegningsblødning... Så en time etter det så begynte riene.. tegningsblødingen kan ha skjedd to timer før.. la meg ett halv to etter å ha vasket huset og stod opp kl 0330 for å tisse... Ellers var det ingen forvarsel. ti dager før termin.. :-)
stearin Skrevet 13. september 2010 #21 Skrevet 13. september 2010 Den startet når jeg var i uke 30+2 på dagen. Hovna opp og måtte hvile, men ellers ingenting da. Når jeg kom hjem fra jobb var jeg dødssliten og sovna tidlig. Våknet flere ganger om natta for å tisse, men det kom ikke noe, det var altså bare fostervannet som rant. Første dobesøket den natta var kl 2, litt over 12 timer etter fikk jeg jenta mi i uke 30+3:) Kan kanskje ikke sammenlignes når fødselen starta så tidlig da, men men.. Plutselig skjedde det ihvertfall!
bitthen Skrevet 13. september 2010 #22 Skrevet 13. september 2010 Våknet på natten ca 4 uker før termin, kjente noe lunket nedover låra. Det var masse blod. Ringte føden og dro dit i ambulanse. Morkaken hadde løsnet, gullet ble tatt med keisersnitt etter et par timer. Merket ikke noe forvarsel på dette, hadde vært i fin form hele svangerskapet bortsett fra litt høyt blodtrykk.
lykkelig familie på 4:) Skrevet 14. september 2010 #23 Skrevet 14. september 2010 Førstemann kom 4 dager før termin. Merket ingenting på kvelden da jeg la meg. Våknet ca fire på natta og ville på do (som vanlig), og da jeg skulle slippe ut mine 2 små dråper kom det plutselig en foss Skjønte da at det var vannet som gikk. En halvtime senere var riene i gang og ble sterke og regelmessige iløpet av kort tid. Lillegutt ble født 09.16 samme morgen. Med andremann begynte jeg å få litt sterkere kynnere på formiddagen dagen etter termin. Var ikke ille, så tenkte ikke no over det. Da jeg var og hentet i barnehagen rundt 15.00 merket jeg kynnerne litt bedre, men ikke så ille at jeg trodde det var noe på gang. Det var ikke før i sju-tiden på kvelden da jeg satt og leste bok til eldstemann at jeg kjente at det var hyppige, regelmessige kynnere/rier som var litt vonde. Tok da tiden på de og de varte ca 50 sekunder med max 5 min mellomrom. Ringte da til samboer som var på jobb og ba han komme hjem. Ca 21.00 kjørte vi til sykehuset, hadde da 4 cm åpning ved ankomst, og 00.58 kom denne lille gutten til verden Det var mine opplevelser. Startet ulikt, men var ganske kjappe begge 2:)
MonaGlisa Skrevet 14. september 2010 #24 Skrevet 14. september 2010 Hos meg startet det med at vannet gikk.... veldig stille og forsiktig begynte det å sildre ut. Her kan du lese fødselshistorien min hvis du vil: http://www.barnimagen.com/forum/thread/142173535 Ønsker deg lykke til med fødsel! Du har virkelig noe å se fram til ! :-)
Mammahjertet <3 Skrevet 14. september 2010 #25 Skrevet 14. september 2010 Jeg fikk litt sterkere kynnere dagen før. Så plutselig våkna jeg ett på natta med rier. Babyen kom til verden halv fem neste dag. Så egentlig hadde jeg ingen helt tydelige forvarsel før riene startet Og jeg anbefaler deg.... sov det du kan nå! Jeg fikk ikke startet fødselen uthvilt og har ikke følt meg uthvilt siden før fødsel. Slapp av mens du kan Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå