mamma til lillingen Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 har flere ganger kjent at magen, eller babyen inni, rister skikkelig i flere sekunder. Det er hverken spark eller bevegelse, men kjennes med ut som spasmer. Varer i ca 2-5 sekunder, varierer litt. Andre som har kjent det samme? Lurer fælt på om det er magen som kramper seg, eller om det er babyen.
*hopeful87* gutt '10 +spire Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Dette lurer jeg på også. Kjennes ut som "anfall", eller som du sier spasmer. Men vet ikke hva det er. Godt flere har kjent det. Ble veldig redd når jeg kjente det første gangen.
Nat27 Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Akkurat som leamus, nesten? Ikke vet jeg hva det er, men har hørt mange som forteller om det, så jeg bekymrer meg hverfall ikke... Men er grådig nysgjerrig på hva det er/ hvordan det lages. Noen teorier??
Nat27 Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Kom ikke helt frem, men ja - jeg kjenner det også...hehe...
prinsesse & lille spire Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 var en tidligere tråd om der her for noen uker siden, og da sa andre at det er bebisen som tisser
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 det er babien som tisser mens den sover. vet ikke hvorfor den gjør det da. men du vil kjenne igjen bevegelsene når ungen er født. sies det. jeg har ikke barn fra før men.. det har vært utallige diskusjoner om dette innpå dette forumet, og at babyen tisser er vel det de fleste kommer frem til.
babysoon? Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 jeg spurte jm om dette, og hun sa også at det kunne komme litt "risting" når fosteret tisset.. kunne vistnok også se det når babyen blir født... litt risting når de tisser i bleien.. men jeg ble skikkelig redd når jeg kjente det første gang.. nå er jeg i uke 33 snart, og har ikke kjent d på en stund, mye i uke 29-31.. Mannen min var redd babyen hadde eplepsi eller noe slikt,.. MEN heldigvis er det bare tissing!
Nat27 Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 aah...stemmer det ja, husker det fra da jenten min var liten. Hun fikk ofte en liten skjelving eller frysning når hun tisset. hihi Har ikke tenkt på at det kunne være årsaken! Artig..
*hopeful87* gutt '10 +spire Skrevet 13. september 2010 #9 Skrevet 13. september 2010 Han tisser faktisk.. :-D Så artig! Hehe. Hører også sånne "kneppelyder" fra magen jeg da. Og det var visst også vanlig for flere her inne. Noen trodde det kunne komme fra leddene på babyen, noe jeg tror kan stemme. For lyden kommer som regel i sammenheng med spark. Fantastisk! Er jo helt utrolig egentlig! Vi er ganske heldige, jenter ;-D
mamma til lillingen Skrevet 13. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 13. september 2010 Hahaha, så moro da! Pappa er trønder, og i bygda han kommer fra har de et uttrykk som heter "pess-grøss". Det er når du har holdt deg så lenge før du tisser, at det er så godt når du endelig går på do, at du grøsser av nytelse. Kanskje det er dèt babyen har
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå