Gå til innhold

mm på flaske om kvelden? så hun får bli mett? noen som har prøvd? Ammer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Fullammer min lille, men hver kveld er det hyl å skrik, mas og hun er trøtt... Henger i puppen, men får ikke nok fort nok ser det ut til...

Har pumpet meg et mltid idag, å tenkte å gjøre dette:

Bade som vanlig, kveldstell... amme som vanlig, på begge sider... å når maset da starter om mere mere og mere mat.. så gi henne flaske..

Så karnsje hun sovner før 0000..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det på kvelden + at jeg da må blande i litt mme sånn at han får nok mat. Jeg har for lite melk på kvelden til at gutten blir mett. Det funker greit her i alle fall. Det er verdt å prøve og se om det hjelper.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg gav tutta mi mme på flaske om kvelden. Det var utrolig greit og hun sov så godt!! Så du kan jo spare deg litt energi med å bare blande mme. Jeg fullammet men det ble altfor slitsomt for meg å pumpe meg hver dag.

Skrevet

min lille jente har fått en flaske med mme endel på kveldene helt fra hun var en uke....nå er hun snart 5 mnd og får litt gøt på kveldene og av og til en flaske i tillegg til puppen....veldig glad i mat hun, og har visst ikke nok til henne på kveldene

Skrevet

Jeg fullammer og gir mme på kvelden og en flaske om formiddagen. Nå har han 2 lange soveøkter istedet for mange små. Et minus er at han er våken fra ca 1-2 om formiddagen til 11 om kvelden da. Blir litt gråting og mye henging på puppen, men så lenge jeg får sove om natta (våkner kun 1 gang for å amme) så takler jeg det. Prøvde å la være m mme i går kveld. Det endte med at han våknet kl 4 i natt for så å puppe frem til klokka 7 på morgnen.

Skrevet

Jeg har gjort dette med begge mine. Pumpet på morgen når oversprengt, og gitt flaske på kvelden. Syns det er fin løsning, gir ekstra mat til kvelden samtidig som ypperlig flasketrening! (viktig med barn som tar flaske, så du får kommet deg litt ut!) Etterhvert som de sov lengre om natten pumpet jeg heller før jeg gikk og la meg og hadde til neste dag. Dette gjør jeg faktisk enda, minste er 9 mnd nå. Men det er fordi jeg ønsker å holde litt mer produksjon og at det er mye greiere å ha med mm ut, det holder mye lengre enn mme.

Men, det er endel jobb... Selv om man får rutine på alt... Jeg er litt "ødelagt" av Gro Nylander med ammestyr... Så hvis du er av den litt mer avslappede typen er jo mme et godt alternativ:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...