Gå til innhold

inn i min 6.svangerskapsuke,og absolutt INGEN plager.....

Anbefalte innlegg

ifølge terminkalkulatoren går jeg nå inn i min 6.svangerskapsuke,og er overlykkelig!!:)) men det har ikke gått opp for meg enda,da jeg har ingen plager... ingen morgenkvalme eller noe...merker heller ingenting på magen..har bare vært litt trøtt for tiden... er litt bekymret,siden jeg leser om at alle har morgenkvalme og litt diverse... hadde håpt jeg hadde blitt kvalm,sånn at jeg kan bli mer sikker på at jeg faktisk er gravid! har tatt 2 tester som var veldig tydlige da:) men det ligger i bakhodet at jeg «burde» hatt flere plager....

Fortsetter under...

Sånn hadde jeg det første svangerskapet mitt. Merket ingenting før i uke 8, da hadde jeg litt kvalme om morgenen. Ellers svært lite. Hadde riktignok ømme bryst, men utover det ingenting.

Denne gangen ble jeg tidlig kvalm, og er det hele døgnet, men ingenting annet.

Jeg ville nok foretrekt det som forrige graviditet denne gangen også. Men men, nå får jeg prøve hvordan det er å være kvalm også, og det går vel over om noen uker.

Jeg er 6+4 uker på vei i dag ifølge terminkalkulatorer som tar utgangspunkt i første dag av siste mens. Sitter her med akkurat samme urolighet som deg. Har nesten ikke hatt NOEN symptomer... kjent litt mens murringer i magen noen dager, andre dager ingenting. Har hatt litt ømme brystvorter, vært litt oppblåst og forstoppet, men nå kjenner jeg ingenting til det eller. Skal heldigvis til tidlig UL neste uke, og er så spent og nervøs, håper h*n har det bra!!

Dette er første gang jeg er gravid og alt er derfor veldig nytt, skummelt og spennende. Jeg har lest at ved 1. graviditet er det det 1/4 sjangs for at det går galt. Stemmer dette??

åh takk for tilbakemelding:) roet meg litt ned.. skal ikke til legen før om 3 uker,så er noen spennende uker i møte.. måtte ta en ny test i går bare for sikkerthets skyld, med ukeindikator,og den var posivit også,men går liksom ikke opp for meg pga lite plager.. men som du sier,jeg får bare nyte det;)

lykke til :))

takk for tilbakemelding,da får jeg bare prøve å nyte tiden å ikke være bekymret:) tok en ny test i går med ukeindikator,så 3 klare positive tester,og 1 litt uklar (tok den et par dager før) bør vel vise meg at jeg er gravid og bare bør nyte tiden? :)

håper kvalmen din går over,og lykke til vidre:)

Annonse

når har du termin? :) jeg har 17.mai,etter terminkalkulatoren innpå her... :)

ja,blir urolig når man leser om alle andre som har symptomer,så sitter jeg her uten noen.. noen skriver at de tidlig får litt mage også,min er jo flat enda,føler jeg!

hva er prisen på tidlig ul? og må alle ha en «god grunn» for å dra på tidlig ul,eller kan alle som vil det,gjøre det? hadde vært godt for meg å dratt tror jeg,kanskje høre hjerte slå? :)

om det er 1/4 for at noe skal gå galt,vet jeg ikke.. første gang for meg også! men man får bare prøve å ikke tenke den tanken,og kose seg:) leser så mange skrekk-historier innpå her,men må tenke på at det kommer til å gå bra:)

ta det bare med ro og nyt det :) Jeg er nå 8+6 og har heller nesten ingen symptomer. Trodde ikke det var noe der når jeg var på ul, men det var det. Så er nok noen som er heldige å ikke har noe særlig til symtomer :)

Hannah_84:

Jeg har termin 8 Mai ifølge terminkalkulatoren her inne =)

Jeg ringte bare privatklinikk og bestilte tidlig UL. Er litt usikker på hvor langt jeg har kommet, da en clearblue digital med ukesindikator sa at det var 2 uker siden unnfangelse i forrige uke, altså 5+5 uker på vei ifølge første dag av siste mens. Noe som ikke stemmer helt...

Koster 800 kr der jeg bestilte, og jeg skal dit neste uke. =)

Tror det er lurt å dra på en tidlig UL hvis man er usikker og redd. Siden jeg ikke har noen symptomer er jeg livredd for at de ikke finner liv der inne, men ved å lese om andre som også har det sånn som meg så blir jeg litt beroliget. Håper alt går bra =)

Carina 81_2MA<3gravid<3:

Hvor langt var du på vei når du var hos tidlig UL? Hva fikk du se?

Skal du på ny UL eller venter man til den ordinære hvis alt ser bra ut??

Jeg var 6+6 da jeg var på ul og da fikk vi se en liten tært på 8 mm med et bankende hjerte. Nå skal jeg igjen til ul 19 oktober da er jeg 14 fullgåtte uker. Skal da til fosterdiagnostikk. Har fra tidligere mistet en liten gutt i uke 20 som var veldig syk og døde i magen min. Derfor får jeg skikkelige oppfølging dette svangerskapet-

Nyyyt det! Vært gravid to ganger, og begge gangene tok det litt tid før kvalmen kom. Var 8 uker på vei med den første, den andre endte i MA, så rakk så vidt å bli kvalm i uke 8, eller noe. Denne gangen startet kvalmen med èn gang nesten. Var kvalm en uke før jeg testet.

Så nyt det!!! Skjønner tankegangen din, for det er litt uvirkelig før en begynner å kjenne liv der inne. Men noen holder seg friske, og håp du er en av dem! :o)

Åhhh, det er sååå godt å høre at det er flere i samme situasjon som meg... Har vært litt bekymret, siden jeg ikke har hatt noen symtomer. Hadde litt halsbrann i begynnelsen, men det gikk fort over.

Har hatt litt innbilt kvalme, men det er nok bare for at jeg veldig gjerne skulle ønske et tegn på at det blir liv i magen min :)

Er i uken 5+3 og har termin 16.05.11. Krysser fingrene for at dette går bra, og føder et velskapt barn i mai neste år.

Tenker jeg tar en tidlig UL i uke 8 bare for å se at hjerte slår...

Litt paraniod må man få være ;)

jeg har termin 17.mai,så bare en dag som skiller oss;) det å ha ingen symptomer er noe jeg tenker en del på,så lurer på å ta en tidlig ul ..

merker du noe på magen? er så mange som skriver at de har fått stor mage,og bare er et par uker på vei.. min mage har ikke forandret seg noe i det hele tatt..

paranoid ja,gjett om;)

vi får vel bare nyte det,som de andre sier:)

Annonse

Jeg ser ingen forskjell på magen. Hadde det ikke vært for uteblitt mensen, så hadde jeg aldri visst at jeg er gravid...

Eneste er at jeg har innimellom noen svake mensen smerter.... De er veldig svake asså..

Vi får bare nyte det sånn som de andre sier her... :)

Er ikke ofte man ønsker å være kvalm :)

Jeg har heller ikke merket noen forskjell på magen... Har vært litt oppblåst noen kvelder, men det kan jeg være til vanlig også :P Vi blir vel litt paranoide for vi hører mye om de som har forskjellige symptomer, men skjelden noe fra de som ikke kjenner noe særlig. Vi er vel bare heldige jenter!!! Men må ærlig innrømme at jeg GLEDE/GRUER meg til UL =)

jeg har ei venninde som var gravid, som ikke hadde noen plager så hu var sikker på at det var noe galt! hun fikk tidlig ul og der på skjermen så hun ikke bare 1 barn, men 2 =))

man sier jo at er man gravid med flere så får men ekstra sterke symptomer men ikke i dette tilfelle,så ALT er mulig.

nyyyyt at du ikke er dårlig sier jeg bare =)))

Jeg er 5+4 i dag og har heller ingen symptomer. Vet at man bør være gla for at formen er fin, men jeg hadde liksom følt meg litt tryggere hvis jeg hadde kjent noe...

Og så blir jeg bekymret over digital tester og misvisende ukeindikator...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...