Gå til innhold

Spontanabort??Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper det er noen av dere experter der ute som kan hjelpe;)

Jeg har hatt relativt stabil mens de siste 5 mnd, den har da forflyttet seg en uke hver mnd. Min siste menstrasjonsdag var 1/9. jeg har ikke harr eggløsning på lenge, men på mandag 2/9 merket jeg utrolig mye slim, og tol da en EL test som ble positiv;)!!!

Hadde samleie den dagen og dagen etter, var hos gyn mandag 6/9 og han kunne da bekrefte at det var el jeg hadde, og at jeg fikk den så tidlig da kroppen holder på å 'finne' sin syklus etter år med manglende mens.

Har vært ganske uggen med kvalme og 'løs' mage den siste uken. Så iigår våknet jeg av ekstreme magesmerter helt nederst på magen! Gikk på do og oppdaget at jeg blødde. Jeg pleier å ha menssmerter, men pleier alltid å få et 'hint' dagen før TR kommer, men det skjedde ikke denne gangen! Jeg har blødd i siden igår tidlig, og det er litt kraftigere enn min vanlige mens blødning, det gjør ganske vondt i magen og litt i korsryggen, spesielt i venstre side nederst i magen.

Er det noen som vet hva dette kan være? Det er jo bare 2 uker siden TR var.. Kan det være en forsinket festeblødning? Spontanabort??

Vi har prøvd i 1,5 år ....

Håper virkelig at det er noen som har noen gode råd/tips til meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff og huff

Jeg har i grunnen ikke peiling, men vil likevel si hva jeg tenker.

Jeg har i grunnen ikke en tanke om spontanabort, om du hadde el for litt over en uke siden, er det ikke litt tidlig å spotanabortere?? det er jo enda bare et egg?

Det hørres også litt rart ut at du har så vondt, og at du blør så mye, eg ville ringt legen eg.. synes det hørres litt skummelt ut..

Om dokker har prøvd å bli gravid i 1.5 år, så bør du få legen til å sende deg videre for å få utredning, det kan jo være noe du trenger hjelp med? Håper det ikke er noe alvorligt..festeblødning skal vel ikke blø så mye? kan være jeg tar feil, eg måtte bare lufte tankene mine..

Skrevet

det kan være en tidlig SA, prøv å se på det som en vanlig mens som kom litt tidlig! Høres ikke ut som festeblødning nei, det skal (hvis man har det) bare være såvidt rosa.

Hvis det er et egg som har blitt befruktet så har det ikke festet seg så da har man ikke vært gravid.

Ønsker deg lykke til videre :)

Skrevet

Jeg går regelmessig til byens beste gyn. Han er helt fantastisk flink. Så jeg har hatt en runde med pergo og provera for flere mnd siden. Men pga noen forhøyede prøver måtte jeg vente før jeg kunne begynne med neste kur.

Det som er tingen er at eggstokkene mine har vært i dvale, så den EL jeg hadde for 2 uker siden var den første på MANGE år...

Formen er noe bedre nå, tenkte å ringe legen imorgen hvis det ikke gir seg. Takk for hjelp;)

Skrevet

Jeg har ikke peiling har liksom ikke vært borti dette før.. Men fytti katta så vondt!!! Jeg og tenkte det kunne være tidlig mens siden jeg har en litt ustabil historie, men har aldri harr så vondt før, og blødd så mye!

Men tusen takk for hjelp i hvertfall:)

Lykke til du og...

Skrevet

Bare for å si det.... Forskjellen på menstruasjonene mine, ved syklus med eggløsning og ikke eggløsning, var helt enorm.

Blødde bare lett, uten noe særlige smerter uten eggløsningen. Første eggløsningen jeg fikk etter pilleslutt 16 mndr tidligere, var helt vannvittig. Blødde som en gris og hadde smerter som gjorde at tårene spruta. En mens uten eggølsning blir ikke en "mens", men en bortfallsblødning, om du skjønner.

Dessuten, går det ikke mer enn 18 dager fra eggløsning til mensen kommer, vanligvis ligger det på 12-16 dager. Dette varierer sjeldent. Så klart..med mindre en blir gravid :) Tiden mellom mens og el igjen, kan variere uten at det er noe "galt" med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...