Alice8 Skrevet 13. september 2010 #1 Del Skrevet 13. september 2010 Hvordan sier man til noen at man har hatt en spontanabort? Det går vel, men hvordan sier man att man hatt 13? Det føles allerede absurt... Jeg fortalte på den førre jobben min, men etter flytt bestemte jeg meg for ikke å si det for jeg merket på førre jobben at jeg ikke lenger fikk noen prosjekt eller nye muligheter. Min nye jobb går ikke å kombinere med graviditet (jeg reiser regelmessig til malariaområder) å jeg er sikker på at sjefen min ikke vil førstå... Nå begynner jeg å merke en negativ påviking på jobben igjen; Jeg har vanskelig å konsentrere meg på jobben og jeg unngår reiser fast jeg egentlig burte foreslå det mye mer... Jeg ser at mange av dere får sykemelding, men hva sier dere då? For meg skulle det bara bli alltfor mye stress og det er vel stressen man vil unngå antar jeg... Jeg er lei av å behandles som gravid (du ska vel snart vare borte...) men hele tiden bare bli igjen på jobben... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142316753-%C3%A5-snakke-eller-ikke-snakke/
helixxx Skrevet 13. september 2010 #2 Del Skrevet 13. september 2010 Eg har inget svar til deg, men forstår deg så godt. I min jobb er det vanskeleg å vere gravid utan å fortelle det pga arbeidssituasjonen og typen arbeid. Og eg har allereie i år måtte fortalt alle 3 gangar at eg er gravid. For deretter å seie at no er eg ikkje gravid meir. I tillegg skal eg begynne i ein ny jobb om 10 månader, og dei har også måtte bli "involverte" i mine graviditetar og sorger. Det er ekstra urettferdig. Ein graviditet tenker eg er offentleg, men ikkje ein abort. Ein abort er svært privat. Mitt arbeidsmiljø er svært tilpasningsdyktige og veldig greie når eg går gravid, Men hos oss, i motsetnad til deg, så er det liksom ingen som forventar at eg blir gravid igjen. Eg synest det er kjemperart! Synest og det er vanskeleg å vite korleis man skal gjere det viss man blir gravid igjen. Veit ikkje om det vil hjelpe å vere sjukemeldt. Då går man jo å tenker på spiren heile tida.... Og å miste13 gangar er veldig mykje!!!!! Eg synest ikkje det er absurd, berre vanvittig tragisk! Korleis klarar du det? Eg har mista 3.....og synest at det er veeeeldig mange! Eg har lest om nokon som har fått tatt ut egg, for deretter å sjekke egga og så satt inn egg. Har du prøvd det? Ellers er eg berre frykteleg lei meg på dine vegne! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142316753-%C3%A5-snakke-eller-ikke-snakke/#findComment-142316931
Lille diamant Skrevet 24. september 2010 #3 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg har valgt å være åpen om abortene på min arbeidsplass, da dette føltes rett for meg. Fortalte det ikke med engang de to siste gangene, da jeg mistet tidlig, men første gang var jeg jo 12 uker på vei. Så da visste alle at jeg var gravid. Men merker selv at jeg går litt på vent på jobb, fordi jeg ønsker så sterkt å bli gravid igjen..og da kommer ikke jobben i 1. rekke dessverre. Så føler meg lite tilstede, selv om jeg gjør en grei nok jobb. Jobber selv i barnehage da, så kan tilpasse dagene min om jeg blir gravid..men har fått beskjed av sykehuset at de vil sykemelde meg 100% de 12 første ukene isåfall. Men nå har jo ikke jeg så store planer om å gjøre noe mer karriere enn det jeg har, så er ikke helt i samme situasjon som deg da. Men forstår veldig godt hvor frustrerende det er å gå alene med disse tankene håper du finner en måte å takle dette på,slik at du får det bedre på jobb. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142316753-%C3%A5-snakke-eller-ikke-snakke/#findComment-142361778
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå