Gå til innhold

Anbefalte innlegg

i noen dager nå har jeg hatt kjempe vondt nederst i ryggen. kjenner det veldig når jeg ligger i sengen å snur på meg. kjenner det også veldig neders i magen der barnes skal ligge, når jeg går. men dette går litt opp og ned. å jeg er bare i uke 12 å skal til legen i morgen. kan dette være tegn på bekenløsning å er det mulig så tidlig?

jeg er bare 17 å har ikke så mye greie på dette å pappa begynte bare å le av meg for han har selv 7 barn så vet litt mer om dette enn meg å sa bare at man ikke fikk det så tidlig. så håper på noen gode svar.

takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142316672-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, endelig flere enn bare meg!! Det kan høres ut som om det er en begynnelse på bekkenløsning du har. Jeg slet med det samme selv, og måtte til slutt spørre manuellterapeuten min om hva han trodde det var. Han mener det er en tidlig form for bekkenløsning. Jeg har hatt problemer med nedre del av ryggen i flere år, og da jeg nå har hormonene forverret det. Får nå trening og behandlig for det hver 14 dag fram til fødsel og 6 mnd oppfølging etter fødsel hos manuellterapeuten.

Jeg var hos legen for første gang da jeg var i uke 12 (er nå uke 16), og spurte han om han trodde det var bekkenløsning, men jeg fikk samme svar av han som du fikk av faren din. Men jeg stoler mer på en mauellterapeut som jobber med ledd og muskler hele dagen, enn en fastlege.

Det beste rådet jeg kan gi deg(som jeg fikk) er lev livet som normalt, men hør på kroppen din. Gjør ting vondt, så lar du være!

Håper du fikk litt svar :)

Hallo!!

Seøvfølgelig kan man merke at man har bekkenløsning tildlig i svangerskapet. Selv er jeg 8 uker i morra, og jeg har allerede plagene:(

Jeg har kjent det i ca 2 uker, så i dag måtte jeg til legen. Og ble sykemeldt 40% fra i dag.. Det er utrolig kjedelig å ikke kunne jobbe maximalt fremover, men det er viktigere å ta vare på seg selv og barnet :)

Dette er mitt tredje svangerskap, og jeg sleit med bekkenløsning i de andre svangerskapene også. Kjente plagene ganske tidlig i første også, men fikk det ikke bekreftet før rundt 4-5 mnd. I andre merket jeg det enda tidligere og nå veldig tildlig. Men håper at redusert arbeidsdag kan hjelpe meg til å være i jobb enda lenger :)

Lykke til begge to :)

Og ikke vær redd for å si ifra til legen at du faktisk har veldig vondt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...