Gå til innhold

Hvilke restauranter i Oslo kan du anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp med å finne en fin 'romantisk' restaurant med god mat til en rimelig penge.

Skal ta med min kjære til tigerstaden for å feire oss selv, og vil gjerne overraske han, og er ikke kjent der i det hele tatt.

Tips mottas med stor takk :-D

Skrevet

Dinner i stortingsgaten har fantastisk god mat, veldig hyggelig atmosfære og helt ok priser. Maten er kinesisk, men må ikke forveksles med kinaresturant. Helt i en annen klasse! Må bestille bord - alltid fullt.

Hvis dere liker japansk og sushi, er også Nodee ekstremt bra, men ganske dyrt..

Vann og brød på grønland har god tapas, billig, og ganske koselig.

Delicatessen på Grünerløkka har også god tapas, men ganske busy der..

Skrevet

Tusen takk :-D Nå fikk jeg lyst på tapas, he he.

Skrevet

Enig med Hera_75!!! ...og Delicatessen har byens beste Tapas....eller beste tapas jeg noen gang har smakt!! Kan bli mye venting...men er verdt det!!!

Skrevet

Jeg elsker Habibi Cafe! Det er i grunn bare en liten mørk bule, men det er så koselig der! På lørdager har de magedanserinne også. Anbefaler å spise Meze der (tapas), det er nydelig. Hvis du ønsker noe litt annerledes så er i alle fall det et herlig sted. Maten inneholder MYE hvitløk da! :-) Er vel i underkant av 200,- for hovedretten.

Yayas er en morsom restaurant, vet ikke om den er så romantisk, men den er jo også litt annerledes. Det er thailandsk og har 100 prosent thai-stil. Er billig og morsom. God service. Selv har jeg bare vært på den i Vika.

Skrevet

Hva mener du med "rimelig penge"?

Skrevet

Kosteret er jo romantisk:-)

koster jo litt, men ikke veldig dyrt...

ellers er det jo nydelig mat på f.eks...noodie, oro bar og grill og dinner f.eks..... (men ikke de billigste stedene hvis du skal ha veldig billig)

Skrevet

Enig...men kan kanskje ikke kategoriseres som rimelig det heller? :-) men verdt pengene!

Skrevet

Alex sushi er toppen av nytelse, men utelot denne da jeg ikke akkurat synes det er rimelig ;-) Vi blir i allefall kvitt mnist 1500 når vi spiser der to stk.

Nambo i Majorstuveien og Bambus i Kirkeveien er også hyggelig og billige. Asiatiske, disse.

Og til tross for lite oppmerksomhet fra serveringspersonalet er Curry&Ketchup i Kirkeveien veldig hyggelig, og maten er god og sinnsykt billig. (Indisk mat - anbefaler mangolassi - den er nydelig!! ) Det er røft og enkelt interiør, og store kubbelys rett på bordet. Ofte kø, men det går også fort å få bord. Ikke et sted man sitter hele kvelden, men man kan jo bare gå videre - feks til Gamle Major eller Cafe Mistral og ta et glass vin etterpå..

Skrevet

Her var det mange tips ja :-D Tusen takk,jenter/damer ;)

Sushi spiser vi ikke, har aldri smakt, men tørr ikke heller.

Rimelig eller ei, vi får spandere på oss en bedre middag denne gangen! Spiser jo ikke ute så ofte og skal feire oss selv, og lillemann som snart ser dagens lys forhåpentligvis. =)

Gjest babyfabrikken1979
Skrevet

Mr Hong, mongolsk mat! Det var knallgodt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...