Gå til innhold

Så mange bekymringer

kjærevene

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke huske jeg var så redd og bekymret sist, men det er jo godt mulig jeg har fortrengt det....

Men jeg bekymrer meg mye. For alt mulig. Fikk målt hcg til 884 på rugedag 18, og har funnet ut at det er jo lavt. Det blir jo 22 DPO. Og klinikken mente jeg ikke behøvde måle en gang til, men så leser jeg at det er nettopp det en bør gjøre hvis det i det hele tatt skal være interessant, for å se om det en en stigning.

Jeg er redd for at legen ikke skal finne noe på UL, og at symptomene jeg har kun kommer av crinonen jeg tar.

Jeg har faktisk kjøpt meg flere graviditetstester i dag, tenkte å ta om noen dager igjen, men samtidig sier de ikke nok til å berolige meg helt...

Blir nesten skremt av meg selv jeg, går det virkelig av å være så stresset?

Mulig det er fordi jeg har måttet fortelle det til flere pga dårlig form etc.

Er det noen her inne som har det litt sånn som meg, og som har noen gode råd eller beroligende ord???

Takknemlig for alle svar!

Fortsetter under...

Huff ja, kjenner igjen alle disse bekymringene...

Når det gjelder hcg så tror jeg ikke du skal bekymre deg, jeg fikk målt hcg på rd 20 og den var på 1200, så syns ikke din verdi er noe lav i forhold til det. Jeg syns også min var litt "lav", men klinikken mente den var fin og jeg fant ut at jeg ikke ville måle en gang til. Dette pga at jeg syns at disse målingene ofte skaper mer bekymring enn ro, men selvsagt mener andre det motsatte. Stigningen er interessant å se på hvis man har hatt blødninger eller andre ting som tilsier at det har stoppet opp i utviklingen, ellers måler man hcg bare for å bekrefte graviditeten.

Jeg var også kjemperedd på første UL, har bare dårlige erfaringer med UL, har hatt to MA så har bare opplevd å ikke finne noe liv. Jeg har en helt fantastisk gyn. som lot meg prate meg tom før vi tok selve undersøkelsen og heldigvis fant vi liv denne gang, som blir ei lita tulle som kommer i november ♥

Prøv å stress ned, det hjelper ikke å ta flere graviditetstester, de vil slå ut positivt uansett liv eller ikke - prøv å tenk positivt, dette kommer til å gå kjempebra skal du se :-)

mange positive tanker og klemmer til deg ♥

Du, velkommen i mammaklubben. Graviditetens bekymringer er starten på det som videre vil komme, evige bekymringer om at alt skal gå godt for gullene våre. Av hensyn til deg selv må du lære deg å legge bekymringene bort og glede deg over det gode.

Så mye kan skje av ulykker, sykdommer og død vi ikke er herre over. Men for de aller fleste går det godt.

Håper du klarer å la frykten slippe taket.

(Og 884 på rd18 er helt flott!)

God klem fra

Velkommen i klubben...

vet ikke hvordan man skal trøste deg men...

Det eneste som hjalp meg var tiden...og få den til å gå...

Kos deg og gjør hyggelige ting...

Så hjalp første og andre UL...og sparkene som kom ganske tidlig :-)

Lykke til!

Hei Nuet, så kjekt¨å høre fra deg!

Tenk at du snart har gått et helt svangerskap, jeg er så glad på dine vegne!

Tro meg jeg har lest mange av dine og Tøysekoppens innlegg fra tidligere, og kjenner veldig igjen.

Sliter med kvalme som kommer plutselig, men forsvinner også fort, allergi, og leger som mente jeg burde være forsiktig med allergimedisin.

Grugleder meg veldig til første UL.

Skjønner godt dine bekymringer for fødselen, håper du har og får en god og trygg jordmor.

Masse lykke til videre, klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...