Gå til innhold

Noen som angrer på at de skaffet sandkasse til hagen?

Anbefalte innlegg

Vi holder på å fikse hagen og har huskestativ og sklie på plass.

På lista står også sandkasse.

Men så begynner jeg å tenke på om jeg virkelig vil ha sandkasse. Ser jo hvor full av sand ungene er etter barnehagen så vil jeg da virkelig ha det styret hjemme også.

Unger som alltid er sandete og sand som blir dratt med inn hele tiden.

Ser jo at sandkasse vil være en morsom sysselsetting og husker jeg lekte mye i sandkassa da jeg var liten (men jeg ble aldri sandete og dro aldri med dritt inn......som jeg kan huske iallfall, he he).

Kommer sandkasse tilslutt til å ende opp som et enorm irritasjonsmoment som jeg vil legge masse energi i for å avlede dem fra mens jeg innerst i hodet kaster hele kassa til blokksbær???

Hmmmm, dilemma.

Fortsetter under...

Sandkasse er helt topp!

Selvsagt blir det sandete barn av det - men ikke så ille som i barnehagen - med mindre man skaffer seg eu-sand da.....

Det er bare å riste og tømme før man setter bena innenfor døra, så er det ikke så ille...

Husk lokk så det ikke blir kattedo!

I går så. Da hadde ungene fyllt opp alle bøttene med sand og tatt det med på terrassen. Mellomste på 2 år klarte å velte et par av bøttene på terrassen også. Har plassert sandkassen så lang vekk fra terrassen som mulig, men vi har ganske liten hage, så veien er ikke lang til terrassen. Men stort sett synes jeg at sandkasse er supert. Ungene bruker den mye! Og husk lokk, som nevnt over.

Vi har satt sandkassen på terassen, og det eneste vi har angret på var at vi ikke kjøpte piasavakost samme dagen;-)

Kjøpte sandkassesand/byggesand og tok oppi, så her kan vi lage masse rart, selvom det er sommer og sol ute! (Sanden holder seg fuktig)

Vi har ikke angret på at vi har sandkasse. Vi har en med lokk slik at vi forhindrer at katter bruker den som do. Gutten vår elsker å bruke den. Han blir rimelig sandete ja, og kaster gjerne sand overalt rundt seg utenfor sandkassen, men det er jo en del av leken da. Vi børster godt av ham ute før han kommer inn og kan ikke si jeg irriterer meg nevneverdig over sand inne.

Annonse

Vi har bygd sandkassa inn i verandaen. Har stoor veranda.

Har også utekran og vannslange rett i nærheten .

Har verandadør og dør inn til vaskerommet fra verandaen.

Spyler ofte bare av lillemor om hun har vanntett tøy på seg eller rister av og går rett inn på vaskerommet.

Takk for svar alle sammen.

Ser at det bare er jeg som bekymrer meg uten at det er nødvendig, he he.

Men det er så mye annet rart som har virket så kjekt i hodet, men bare endt som en fiasko eller kjempeirritasjon i praksis. Så nå ville jeg legge litt mer tanke bak det :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...