E-sept10 Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Har nettopp kommet fra kontroll hos legen. På alle urinprøvene tidligere har det bare blitt skrevet neg. på helsekortet, fordi den har jo vært helt fin. I dag står det; L 75 ?? Litt forvirret? Noen som kan fortelle meg hva dette betyr? Legen sa ikke noe om det. Heller ikke hun assistenten som sjekket urinen. Så det ikke før jeg kom hjem og leste skikkelig over helsekortet. Ellers ser blodtrykk greit ut på 131/68 Hb på 11.2 Ingen ødem. I tillegg har symfysemålet mitt gått litt nedover siden sist kontroll for 2 uker siden. Er det normalt nå på slutten når magen synker?? 37 + 5 i dag:)
☆septemberbarn☆ Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Kan ikke svare deg på det første du lurer på.. :-) Men dette med symfysemålet stemmer, min har og sunket og målingene har gått ned eller "flatet seg ut". Helt normalt i følge jordmor:)
E-sept10 Skrevet 13. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2010 Det var nå bra da. Hehe. Ble nesten litt bekymret for at småen krymper inni her xD haha.
MaudA Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Hadde selv L4 for noen uker siden, og da sendte legen inn prøven til dyrking for å se om jeg hadde en infeksjon i kroppen. Men det viste seg bare å være forurensning i urinen, fra f.eks utflod. Dette er veldig vanelig for gravide. Men L75? hørtes jo merkelig mye ut. Trodde det bare gikk til 5? Er vel bare forskjellige måter å måle på Er sikkert ikke noe å bekymre seg for, da hadde legen din sendt prøven inn til sjekk:)
E-sept10 Skrevet 13. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2010 Ja, jeg har ikke peil. for å si det sånn ;D hehe. Men jeg går utifra at han hadde sagt noe om det hvis det var noe å bekymre seg for eller noe i det hele tatt. Satser på at det går fint. ^^
eliona Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 L75 har jeg aldri hørt om. Jeg har hatt utslag på urinen 2 ganger i svangerskapet. En gang var det L+1 og en gang var det L+2. Det er utslag på blod, som kan komme av utfloden som øker når vi er gravide. Så lenge det ikke er noe svie eller andre symptomer så skal det ikke være farlig.
E-sept10 Skrevet 13. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2010 Jeg fant svaret! Det skal stå L + 5! Hun skriver bare litt rart + tegn tydeligvis. Og grunnen til det er nok at jeg spiste brownies i natt, som visstnok kan gi utslag på urinprøve xD haha. Men takk for svar alle sammen <3
eliona Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Jøss, brownies kan gi utslag på leukocytter?? Der lærte jeg noe nytt:)
2 boys & now pink Skrevet 13. september 2010 #10 Skrevet 13. september 2010 ÅÅÅÅÅÅÅÅH, nå fikk jeg lyst på brownies!
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 13. september 2010 #11 Skrevet 13. september 2010 L betyr leukocytter i urinprøven, veldig mange har det pga utfloden vi har, men L 75 er ikke mye, men det kan være forskjell fra apperar til apperat, det høyeste vi kan få på det vi har på jobben er L 500, dvs 4+, så L75 vil si 1+ hos oss (jobber på legekontor) vi sender alltid inn til dyrkning når vi får utslag og som oftest så er det bare en forurensing som f.eks. utflod som graivd kan ha mye av. jeg har selv alltid hatt utslag på leukocytter, men har alltid vært plaget av mye utflod. og jeg fikk og lyst på brownies...hehe...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. september 2010 #12 Skrevet 13. september 2010 Signerer mamman til julie med spire; det er slik jeg også ville tolket resultatet. Det er veldig vanlig at urinprøven forurenses av utfloden når man er gravid, og det beste for å forebygge er å vaske underlivet godt før prøvetaking, la første del av strålen gå i do (bruke midtstråle-urin) og skille kjønnsleppene underveis. Jeg gjør dette, men får likevel ofte utslag på leukocytter- uten at jeg hittil har hatt UVI (men så har jeg også myye utflod for tiden da..) Tviler forresten på at brownies kan gi utslag på leukocytter- DET høres veldig snålt ut, skulle det kunne gi utslag på noe så måtte d isåfall være sukker (glukose), men også det er lite trolig hvis man spiser d i moderate mengder=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå