Gå til innhold

hva ville dere valgt å bo i borettslag eller eget hus??

Anbefalte innlegg

Skrevet

selv bor jeg i borettslag men ønsker veldig å flytte i egen bolig nå med familien min..

Skrevet

Tja, har forsåvidt bodd begge deler, men i samme hus hele tida. Borettslaget ble nemlig oppløst for over 20 år siden. Uten at det fikk noen praktiske konsekvenser, bortsett fra utgifter til advokat i forbindelse med oppløsningen. Prisene på boligene steg heller ikke, som noen hadde trodd.

Skrevet

bor i borettslag jeg også..... big mistake!

jeg ønsker så sykt å flytte inn i eget hus..... er så mye crap man må tåle i borettslag.... hater det virkelig....

Skrevet

huff ikke borettslag, det er for fattigluser!!!

Skrevet

Er det enebolig du mener? Husk at mange bor i blokkleiligheter og rekkehusleiligheter uten at de dermed bor i et borettslag. Mange er selveiere uten å bo i enebolig.

Skrevet

Har bodd i borettslag i flere år, bor nå i egen bolig. Forskjellen er at jo at du selv har ansvaret for alt når du eier egen bolig. Blir det fukt i kjelleren i egen bolig må du ta kostnaden for det selv, mens i et borettslag ville noen kommet og ordnet det for deg. Når du eier egen bolig er det jo dermed lettere å regulere utgifter. Man tar ting når man har råd, istedetfor at styret i borettslaget bestemmer at alle leiligheter må ha nye vinduer, og husleien fyker i taket...

Jevnt over har man vel mer hage og privatliv i selveier enn i borettslag også..

Jeg foretrekker ihvertfall å eie selv..

Skrevet

Jeg ønsker borettslag, virker koselig med mange naboer, mange små barn:)

mannen vil ha enebolig

Skrevet

glem d..jeg mente boligbyggerlag;)

Skrevet

enebolig uten tvil! Vi flytter selv inn i den nye enebolig vår neste måned..EGEN enebolig, tror du jeg gleder meg eller??!! Tenk å bare ta hensyn til seg selv, bestemme alt selv...åååå, det blir helt magisk!

Skrevet

Vi valgte enebolig siden mannen er "allergisk" mot borettslag. Han må få bestemme selv når ting skal gjøres på huset, hvordan, matrialer, farger osv.

er godt å ha litt avstand til andre mennesker, særlig dersom man ikke er så flink til å innordne seg etter regler og ta hensyn i øst og vest

Skrevet

Vi har enebolig, men jeg bodde to år i en selveierleilighet i et leilighteskompleks, ikke noe for meg! Jeg vil hjerne bestemme selv når plenen skal rakes, når huset skal males, og hvilken farge jeg liker! Også er det deilig å ha litt hage, og et helt eget hus som vi kan pusle med og pusse opp helt sånn som vi vil ha det! :)

Skrevet

Eget hus, definitivt! Kan ikke se noen fordeler med borettslag i forhold til det å eie egen bolig.

Skrevet

Vi har bodd i borettslag toroms da så vi måtte flytte ut da det ble litt trangt for tre. Fordelen med borettslag syns jeg var at veldig mange ting ble ordnet for deg,(uteområder, fasadeopppussing, vaktmester o.l.). Jeg hadde mye bedre tid da.

Som huseier i et gammelt hus med stor hage syns jeg det går veldig mye tid til gressklipping, maling etc. Fordelen er at vi har store uteområder for oss selv. Hagen er gjerdet inn, så jeg kan slippe eldstemann ut for å leke litt alene. Og det er lett å bli kjent med naboene. Bor mange andre barnefamilier her så jeg syns det er veldig sosialt.

Så jeg tror jeg velger enebolig:)

Skrevet

Anonym 12.01

Har du noen anelse om hva det koster å bo i boretslag?

Skrevet

Du kan da ha akkurat like mange naboer om du bor i selveid enebolig. Du kan jo bo i et boligfelt. Det er da ingen som sier at du må flytte langt ut i skogen milevis fra naboer for å bo i enebolig. Faktisk er det vanligste at det er tett mellom naboene selv om man bor i selveid enebolig.

Fordelen er at man slipper ta opp hver minste ting med styret i et borettslag for å få aksept for å gjøre ting når man bor i selveid bolig.

Skrevet

Vel, må komme med en innskytende tanke.

vi bor i en selveiende leilighet, i et sameie.

I sameiet er det 4 leiligheter.

Hold dere unna sameie. Man blir aldri enig om noen ting.

Bare hodebry og irritasjon....

Vi skal ha oss enebolig om noen år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...