minlilleHelene Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Har noen gode råd. Det er veldig vanskelig for henne å få det ut
ღMadame_mim ღ Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Sviskemos/saft, malt, q-tips med olje i endetarmsåpningen. Dette er noen av tingene mange bruker. Selv bruker vi malt i hver flaske (flaskebarn). Dette holder som regel, men har et par ganger måttet bruke q-tips. mens hun sliter kan du også forsøke å sykle litt med beida eller å hjelpe henne ved å presse bena hennes lett opp mot magen.
minlilleHelene Skrevet 13. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2010 Tusen takk for svar. Tør jeg spørre om : kan jeg blande malt i vann? og hvor mye malt er det snakk om?
EgG Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Maser endetarmsåpningen med en varm klut når du ser hun presser. Også kan du gi Lactulose.
ღMadame_mim ღ Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Du kan sikkert blande i vann også, men du kan også gi den ren dersom babyen din vil ha det. Vi bruker 1 teskje i hver flaske mme (2 om dagen). Tror ikke du risikerer noe annet enn veldig løs avføring dersom hun får i seg for mye malt!!
Pooh Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 He he....svisKesaft skulle det selvfølgelig stå.
Frøken B ღღ Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Støtter meg til de svarene du allerede har fått. Malt og sviskesaft er kjempefint for å holde magen i form og til å løse opp litt hvis det har blitt problemer. Hvis hun har begynt å få annet enn mm/mme så kan du gi vann til maten. Ikke la vannet fylle magen i stedet for mat/melk, men når de får mindre væske fra maten så må de få det i tillegg. Her fungerer det best med godt lunket vann. Hvis de får i seg for lite væske så blir magen fort hard.
MammaTilNydeligsteA Skrevet 13. september 2010 #9 Skrevet 13. september 2010 Vi har slitt lenge med akkurat det samme. Brukte opptil 2-3 spiseskjeer med malt og masse hjemmelaget sviskemos daglig i perioder, uten veldig god effekt. Revet pære på rivjernet derimot! Ypperlig! Nå vet jeg ikke hvor gammel barnet ditt er da, men er hun over 6 mnd er det jo greit med hjemmelaget pæresmoothie f.eks.Datteren min er 9 mnd, og jeg river pæren på samme side som jeg river ost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå