woo Skrevet 13. september 2010 #1 Del Skrevet 13. september 2010 Min gutt elsker å sove på dagtid. Må vekkes etter to timer, er da supertrøtt. Han legger seg mellom 19-19.30. Sover hele natten men våkner klokken seks hver morgen. Kanskje et luksusproblem, men jeg syns det er litt vel tidlig........ Det rare er at han begynte å våkne tidlig etter at vi begynte å bare la han sove 1,5 time på dagen!!! Kan det være sånn at selv om han er så stor så trenger han all denne søvnen? Eller må eg kanskje bare prøve å korte kraftig ned på dagsovingen...Hva ville du gjort??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142314916-2-%C3%A5r-og-7-m%C3%A5neder-sover-mye-p%C3%A5-dagen-gj%C3%B8r-ditt-barn-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
VinterSol+2 Skrevet 11. oktober 2010 #2 Del Skrevet 11. oktober 2010 hm... min treåring sover ikke lenger på dagtid, med mindre det er noe helt spesielt. da begrenser vi så det ikke skal soves noe etter klokken to på ettermiddagen, -og hun legger seg sjelden senere enn 18.30-19. min erfaring er at de dagene hun sovner senere på kvelden, står hun tidligere opp.. så ja, kan godt hende at din nesten-treåring trenger mer søvn på dagtid. barn er forskjellige som alle andre folk. og så legger han seg jo relativt sent. du kan forsøke å legge han tidligere på kvelden, eller du kan holde på dagluren. (men jeg fortetrekker da å la dem sove tidlig, sånn at det ikke ødelegger nattesøvnen:) ) Nå står vi opp klokka sju litt før sju, da, og jeg må ofte vekke treåringen. så klokka seks er virkelig ikke så ille, egentlig ;-) prøv å la han sove, da vel, og se hva som skjer:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142314916-2-%C3%A5r-og-7-m%C3%A5neder-sover-mye-p%C3%A5-dagen-gj%C3%B8r-ditt-barn-det/#findComment-142426173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå