Gå til innhold

Hvor mye kan vi låne til bolig? Hva har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og inntekt.

Vi tjener ca. 900.000 -950.000,- til sammen.

Begge har studielån på tilsammen 400.000.

Egenkapital på ca. 2-300.000.

Skrevet

Spør banken, eller legg inn de beløpene du nevner i nettbanken, så får du svar.

Skrevet

3 mill er alt for mye, spesielt når de også har lån fra før.

Skrevet

Haha min mann tjener 900.000 og har 3mill i lån.

SÅ det får dere lett. Særlig med egenkapital.

Vi har nå 1mill i egenkapital og fikk låne 4 mill så det burde gå greit.

Skrevet

Neivel har jeg ikke det?

Min mann tjener faktisk rett under 1 mill og vi har 3 mill i lån. Jeg er hjemmeværende og uten inntekt.

Men vi har ingen studielån da.

Skrevet

I deres tilfelle må det ha vært en undermåler av en bankansatt som ga dere så mye i lån.

Skrevet

Dere får 3 mill i lån.

Hilsen senior rådgiver i bank

Skrevet

Er det så mye?

Vi har ca 50.000 netto i måneden. 3 mill i lån på fastrente gir en sum på ca 14.000 i låneutgifter. Vi har da 36.000 netto igjen å leve for.

Er ikke en undermåler av bankansatt som har gitt oss lånet nei.

Skrevet

Et usedvanlig dårlig råd. Men det er selvsagt ikke noe problem for bankene når folk får betalingsproblemer, f.eks. pga arbeidsledighet eller renteøkning, eller begge deler. De velter jo bare kostnadene over på de andre bankkundene, og på det offentlige.

Skrevet

VI har tilsammen ca 650tusen i inntekt.

Ca 300.000 i lånekassa

180000 på et annet huslån

Vi fikk huslån på 2.5 mill, og hadde ca 90 000 i egenkap.

Skrevet

Javel. Da skjønner jeg bedre hvorfor det blir så mange gjeldsofre. Enkelte banker har åpenbart ikke lært det fnugg av tidligere tider.

Skrevet

Vi har totalt 1,3 mill i årsinntekt (minimum, mannen kan få bonus på opptil 400 000 i tillegg til sine faste 900 000), og vi har 4 mill i lån. Vi har også studielån på ca 300 000 i tillegg. Eier et hus taksert til 5,7 mill som banken har pant i.

Skrevet

Vi tjener ca 1 millio i året til sammen og før vi kjøpte hus hadde vi 1 million i egenkapital, vi kunne fått 4 millioner + i lån, men klarte oss med halvparten. Poenget mitt er at har du sikker jobb og god inntekt samt litt egenkapital, kan dere få mye lån for dere regnes som sikre betalere. Jeg tror dere glatt kan få rundt 3 millioner i lån, spørsmålet er mer om dere vil ha så mye i lån.

Skrevet

Foreløpig, ja ... Men det er da også forskjell på hvor disiplinerte folk er, og hvordan de disponerer pengene sine. Ikke alle som greier å legge opp noen reserver samtidig som de skal betjene store lån.

Skrevet

Vi har tilsammen ca. kr 1 200 000,- i inntekt.

Jeg har ingen ekstralån, men mannen min har ca. 300 000 i studielån samt ca. 150 000 i kredittkortgjeld.

Vi har et boliglån på 3 700 000,-.

Har to små barn. Og lever temmelig godt. Kjøper ting vi ønsker oss og klarer å sette av litt hver måned...

Skrevet

Selvsagt :) Og dette er bare nå, etterhvert har vi mulighet til å betale ned huslån nr 2, og mye på studielånet.

Men klart, OM vi skulle havne skikkelig utpå er det heldigvis bare vårt problem :)

Skrevet

Vi har ca 1 mill i inntekt, har tilsammen ca 2,8 mill i lån.

Dette inkluderer boliglån, bil og studielån samt ca 50000 på kredittkort.

Hvis banken "godkjenner" boligen så skal det ikke være noe problem å ha ca 3 mill i lån med deres inntekt, men dere må så klart ta høyde for andre utgifter også hvis dere velger å ta opp så mye.

Skrevet

Vi har ca 950 000 og får 5 mill i lån, utenom studielån. Men, vi har ekstra inntekt på ca 10 000 kr i mnd da, det utgjør jo en del. Pluss at vi har et svært godt forhold til banken og vist gang på gang at vi er økonomiske av oss og ikke bruker penger unødig. Aldri en betalingsutsettelse, anmerkning eller noe, så da fikk vi så mye. Normalt ville vi fått 3 mill i lån sa kontaktpersonen vår i baken.

Skrevet

som hun nevner over her har det mye å si hvilket forhold til banken en har fra før og evnt referanser til tidligere bemanning av lån. Vi har ca. 700000 samlet og har 2,4 i fleksilånn med tilrettelagt papir for 2,5 ved behov..1 mill i egenkapital og nedbetalt bil til 400.000. Jeg har også studielån på 230.000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...