Selma76 Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Har en datter på 3 mnd som ofte ikke sovnet før i tolv-tiden, og våknet noen ganger etter fire timer, men som regel etter to eller tre. Og når hun sov laget hun ofte en del lyder, som gjorde at jeg knapt fikk sove i det hele tatt. Jeg holdt på å bli gal, så i helgen hadde jeg bestemt meg for at vi måtte gjøre noen grep. Vi startet leggerutinene som vanlig kl. 20, med bading og pysj. Tulla hadde hele tiden ligget i egen seng på vårt soverom, men nå hadde vi flyttet barnesengen inn på eget rom. Som vanlig var hun ikke så iverig på å legge seg 20.30, men jeg sang for henne, tok henne opp når hun gråt, vugget henne osv. men ble på soverommet. En time senere sov hun endelig Gjett om samboeren og jeg satte stor pris på en avslappende kveld! Sov gjorde hun helt til kl. 24,. hun fikk mat og rapet og sov til 4, så var det mat igjen kl. 8 og da var hun klar for en ny dag. Føler meg ikke lenger som en zombie, men at overskuddet er i ferd med å komme tilbake
Nynte Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Så bra å høre! Overskudd er viktig når man har små babyer altså! Vi skal også få vår gutt inn på eget rom, tenkte å prøve til helgen. Han er litt over 3 mnd. Jeg våkner veldig ofte av lydene han lager på natta, så føler jeg liksom ser på klokka hele tida og aldri får sammenhengende søvn. I tillegg merker jeg at han liksom tar en cowboy strekk når vi kommer og legger oss og våkner litt. Han får mat bare en gang i løpet av natta, men må inn med smokken noen ganger i tillegg. Men er usikker på om vi skal bruke baby call eller bare ha dørene oppe mellom oss. Hva gjør dere? Rommet ligger ikke siden av rommet vårt, men litt nedenfor, slik at det blir noen meter. Nå gir jeg jag han mat når jeg merker at gryntinga går over til litt smågråt og at smokken detter ut hele tiden. Men når han kommer på eget rom vil jeg jo ikke våkne før han eventuelt gråter litt høyt og er da redd for at han våkner såpass at han ikke vil sovne igjen etter han har fått mat. Han får flaske... Men blir spennende å se.. Må jo bare prøve!
Selma76 Skrevet 13. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2010 Nå har tulla vår sovnet for kvelden:) Vi bruker babycall på kvelden da det er en del støy i huset (hun har blant annet to storebrødre). Men når vi går til sengs og det er stille i huset skrur jeg den av og vi har dørene opp. Vi sover i hver vår etasje, men jeg sover veldig lett og våkner når hun surver før det går over til skikkelig gråt. Virker som hun sover bedre og ikke så sulten etter at hun kom på eget rom. Alle våkner jo en del ganger i løpet av en natt, og det virker som hun klarer og sovne helt av seg selv igjen Vi har forøvrig en gjesteseng på barnerommet som jeg kan legge meg ned på når jeg ammer og jeg ligger også der til jeg er helt sikker på at hun har sovnet igjen, så slipper jeg gå så mye fram og tilbake. Lykke til, det er virkelig verdt et forsøk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå