❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 .....begynte barne å sove gjennom hele natten når du begynte med grøt og hvilken grøt bruker du? Bruker selv Hole og her har det ikke vært noe endring i det hele tatt på spisingen om natten. Lurer på å bytte til småfolk sin kveldsgrøt (den fra 6 måneder) Den inneholder pasta og dette sier de skal forlenge metthetsfølelsen. Hun er 7 måneder har fått grøt i over en måned så tenker det vil gå bra og bytte til denne. Men ville ikke gi den som første grøt. Men det jeg egentlig er ute etter er om det er en sammenheng mellom grøttype man gir og om barnet sover seg gjennom natten uten mat. Litt variasjoner vil det jo være for ingen barn er like men går jo an å se om det er noen som hjelper for flere...
Formerly known as Tina Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Jeg har gitt flere typer grøt til snuppa (ikke den kveldsgrøten) og jeg har ikke merket at hun sover ofterer igjennom natta. Det grøt har hjulpet med her, er at det er lettere å få lagt henne om kvelden.
miemamma Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Ingen forskjell her etter at hun begynte med grøt på kvelden. Våknet til akkurat samme tidspunkt som før vi begynte og det er nok fordi at veldig mange bebiser våkner og ønsker puppen som kos ikke fordi de er sultne. Hvis de spiser godt gjennom hele dagen og grøt på kvelden har de nok til å sove gjennom natten. Jeg bestemte meg for å slutte med nattpupp da hun spiste godt på kvelden, og det gikk mye lettere enn forventet. Så nå sover hun fra 19:30- 06:30:-) Angående grøt så har jeg ikke merket noen forskjell. Prøvde småfolk sin kveldsgrøt, men det var ingen suksess. Hun likte den ikke, og hun som er kjempeglad i grøt. Smakte på den selv og det smaker ihjelkokt risgrøt, skikkelig vond så den havnet i søppla. Jeg bruker havregrøt blandet med sviskemos eller fruktmos til kvelds.
Nynte Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Og hvilken metode er den beste metoden for å avvenne de det ene nattemåltidet når man vet at de får nok på dagen? La de gråte når de våkner eller dytte smokk helt til det er morran?
miemamma Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Det finnes det vel ingen fasit på. Jeg bestemte meg for å prøve "skrikekur", liilejenta vår vil ikke ha smokk. Var veldig skeptisk til skrikekur men som sagt bestemte meg for å prøve. Og det gikk over all forventning, hun våknet som vanlig i 4 tiden. Jeg sto opp gikk inn til henne, pakket dyna om henne og ga henne en kos, så gikk jeg ut igjen og gikk ikke inn igjen før etter 5 min (tok tiden). Gjorde akkurat det samme igjen. Det lengste vi har holdt på er 14 min. Men som regel sovnet hun etter 6- 10 min. Drev på slik 3-4 dager. Våknet fortsatt i 4 tiden men så ble det nok å bare bre dyna om henne og gi en kos så sovnet hun med en gang. Slik var det 3-4 dager, etter det har hun sovet hele natten, Skrikekuren ble aldri noen skrikekur for oss, ble ikke mye skriking, mest sutring. Overførte samme teknikk til kvelden også da hun hadde en tendens til å ville sovne ved puppen. Får fortsatt pupp på kvelden men sjelden hun sovner ved den. Legger henne, ligger å sutrer litt men må aldri inn mer enn 1 tur (altså etter 5 min). Glemte å si at jenta vår er 8. mnd. dette funket iallefall kjempebra for oss:-)
*LillaMeg* Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Nå har jeg bare gitt risgrøten til Nestle, er ikke kommet så langt enda, siden han bare er 4mnd. Men har ikke merket noe forskjell. Eller, han våkner fortsatt i 5tiden, men vil da bare ha smokk, for å så kanskje sovne igjen etter 30min. (Ligger ikke urolig, bare våken) så blir det måltid i 7tiden. Da er han sulten. Så her holdes han mett lengre av grøt, men våkner fortsatt kl. 5.
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 13. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2010 Er det ingen som har barn som begynte å sove hele natten når de fikk grøt? Syns alltid å ha hørt at det er så vanlig, men kanskje feil det da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå