Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Skal hvert fall ikk varme MME i mikro, så regner med det er det samme med vanlig morsmelk....
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 What?? Er jo det jeg har gjort hele tiden.. Har varma MME i mikro men ikke morsmelk:s
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Morsmelk skal jeg ikke si meg sikker på, men du kan fint varme mme i mircoen. Men da må du være nøye med å riste flasken etterpå og kjenne om den er passe varm. En av grunnen til at man ikke anbefaler å varme mme i mircoen er fordi mircoen varmer ujevnt, sånn at melken kan kjennes passe, men kan være glovarm lengre ned. Vi har nå varmet ferdigblandet mme i mircoen siden poden omtrent kom ut. Han er over året nå. Ser ikke ut til å ha tatt skade av det. Men vi har også vært VELDIG nøye med å få blandet melken sånn tempen på væsken er lik i hele flasken.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #5 Skrevet 12. september 2010 De sa på sykehuset da vi fikk sønnen vår at vi ikke skulle varme mme i mikro pga bakterier som dannes der. Så da synes jeg det var tryggest å ikke gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #6 Skrevet 12. september 2010 Fikk også beskjed om det på sykehuset. Og at om man er uheldig å varmer melka (mme) litt for mye så kan proteinene forsvinne. Jeg varmer under varmtvann i springen
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #7 Skrevet 12. september 2010 Det dannes vel ikke mer bakterier der enn i vannbad? Jeg har av og til varmet mm i mikro, går helt greit det, men melka mister en del av sine egenskaper. Varmer helst i vannbad med mindre det haster veeeldig.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #8 Skrevet 12. september 2010 Det var nå det de sa på sykehuset, så jeg synes det er greit å følge det, siden de sikkert sa det for en grunn.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #9 Skrevet 12. september 2010 Du kan varme i mikro, men en del av næringsstoffene vil gå til grunne om melken blir for varm, så det er ikke noe som bør gjøres for ofte.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #10 Skrevet 12. september 2010 Takk for svar:) da bør det være greit så jeg ikke varmer den for mye.. Skal jo uansett bare være lunka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå