allabarna Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Vi bor midt i landet og har kjøpt dunpose til dattera på 3 mnd. Trenger vi ulldress også til å ha i vinter eller kommer ikke den til å bli brukt? Har fått anbefalt Nøstebarn sin ullfleece, men den er dyr... Har endel bodyer i ull da. Bruker dere ullfleece i bilen også?
mammatetogansketette:)) Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 bor også midt i landet... Har lite erfaring med dunpose, brukte det på mini på tampen av vinteren i fjord (skinnpose før den tid), og fant da ut at han ble svett uansett hvor lite jeg kledde på han... ble veldig tett i posen... så er spent på hvordan det vil gå i år... I skinnposen ble han ikke svett, virka som om den regulerer tempen bedre ja... bruker oftest ull innerst også vi da.. Vanskelig å svare ang. posen syns jeg, er jo flere typer også... Men du nevner nøstebarn sine ullfleece. Vi har en slik, men har også en ullfleece fra sparkjøp! En hundrings billigere, bedre passform syns jeg, og god kvalitet. Merket Tom og Trine. Kjekk å ha i bilen ja, og under evt. tynnere dresser etterhvert og under tynt regntøy... og i vogna, og inne om det er litt kjølig inne... Han har brukt den MYE i ett år og den er ennå god, tulla kommer til å bruke den neste vinter tenker jeg, har bestilt to til av samme slaget, superfornøyd, anbefales:)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 Det kommer jo litt ann på hvordan du legger opp til det selv. Jeg mener, om vinteren setter man jo gjerne på varmen i bilen så da er det jo nok med en fleecedress og evt ull under. Om du ikke er mye ute når det er kaldt trenger du heller ikke en ulldress. Og i en dunpose vil jeg mene det er nok med en ulljakke... er jo overkroppen som er mest "utsatt", bena er jo godt nede i posen. Jeg fødte 1.mann i januar, og vi brukte ikke ulldress på ham før utpå høsten. (vi hadde også dunpose i vogna) Tror ikke det finnes noe fasitsvar, for er jo forskjell på ungene mht hvor frostige de er. Så ville sett det litt ann.. Men om du bruker bæresele etc bør du nok ha en ulldress.. Når det er sagt er jeg også en stor fan av nøstebarn sine dresser i ullfleece. Så om du mener du trenger en ulldress er det absolutt et godt valg. Et annet tipser å strikke en ulldress selv ( gjorde det til snuppa), noe som er mye rimeligere enn dressen fra nøstebarn (og med riktig mønster kan de også vokse med babyen)
Julelita Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Jeg tror at en ulldress kommer til å bli mye brukt. Her i huset bruker vi mest ull vinterstid, i ulike tykkelser og lag til ulike temperaturer. Men du trenger da ikke å kjøpe de dyreste ullproduktene. Ull er ull. Sparkjøp har masse god og billig ull. Jeg kjøper en del i de lokale butikkene fordi jeg liker og se og ta på de produktene jeg skal kjøpe, jeg har noe i dyre merker og noen i billige. De billige merkene varmer like godt. Og poenget er vel at dattera di er varm, ikke sant.
NostraStoria Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Ville absolutt kjøpt ull til mini til vinteren. Det regulerer varmen bedre. Nøstebarn er kjempedyrt dessverre, heldigvis har vi andre merker og kutikker. Hva med en krinkelulldress fra Janus eller ullklær fra Sparkjøp? Hadde dunpose til bilstolen vi.
Trultetryne Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Ullfleecedressen fra SparKjøp er kjempegod! Hadde den i vinter og var veldig fornøyd,
jentemamma Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 Dere som har ullfleecedressen fra sparkjøp, er ikke den mye tynnere enn den fra nøstebarn?! Eller ha jeg sett på feil dress..
mammatetogansketette:)) Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Hmm... ja, kan kanskje se ut slik. Ser at den dressen som jeg har (nøstebarn sin) Heter "dress i ullfrotte". Den er nok ørlite tynnere enn den fra sparkjøp. Jeg ser at ullfrottedressen (som har hette opptil str. 80/86 og koster 405 kroner!!! ) ser litt tykkere ut på bildet, men vanskelig å si... Forøvrig syns jeg hetter på jakker og dresser er helt unødvendig, vi har aldri brukt de, må jo ha lue på uansett, så hette i tillegg blir altfor varmt- og også i veien syns jeg. Spørs jo hvordan du har tenkt å bruke dressen, i vogna i dunpose blir det mer enn nok varmt med dressen fra sparkjøp- jeg ville i alle fall ikke hatt noe tykkere... evt. er også jakke nok der.Tenker du å bruke en tynn vindtett dress utenpå (i bæresele på vinteren osv) ser jo den fra nøstebarn noe videre ut, og med hette under blir det litt knotete... Sparkjøp sin er ganske kroppsnær i forhold kan det se ut til. MEN elastisk, vokser med barnet... Vi har brukt den masse, men ville ikke brukt 400 kr. på en dress, da heller sparkjøp- eller stikket en selv (ribbstrikket dress er super- vokser med barnet, og rimelig kroppsnær hele tiden Jeg kler altid forholdsvis lite på i bil, tar heller over et pledd over føttene, bilen blir fort varm, og da blir det altfor varmt med masse klær nedi en lun bilstol.. Men så spørs det jo hvor lang bilturen er da...
mammatetogansketette:)) Skrevet 13. september 2010 #9 Skrevet 13. september 2010 oops- gikk litt fort her- den med hette er i ullFLEECE- altså den jeg ikke har og som koster 405 kroner....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå