Gå til innhold

Lurer på om jeg er alvorlig syk:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge hatt symptomer som er ganske rare, diffuse.. Siden jeg fikk angst etter fødsel (raste ned i vekt og slet med svimmehlet i lang stund).. Svimmelheten varte i nesten to år, men gikk sakte over (føltes som jeg gikk på en båt).. Men så har jeg også hatt mye annet, mye leamus overalt på kroppen, det har enda ikke gått bort, er mindre enn før.. Pekefingeren på ene hånden "stivner" til veldig ofte, akkurat som lammelse. Får følelse av at jeg blir lamm i noen sekunder på kinnet osv..

Er også stresset enda, men er så å si angstfri per idag..

Fortsetter under...

Skrevet

Har ikke vært til legen for akkurat dette, men da jeg hadde angst tok jeg dette opp mye, han sier at om jeg blir bedre så er det ikke tegn til noe alvorlig, stress kan føre til mye fysiske plager.. Men jeg vet ikke?!

Skrevet

Kan jo være psykosomatisk, siden du har angstproblematikk i bakgrunnen. Da er det jo psykolog eller psykiater som kan være til hjelp. Hvis du er redd for at det er noe alvorlig (fysisk), så kan du jo høre med legen din om henvisning til nevrolog. Får dessverre ikke stilt noen diagnose her på bim/dib med opplysningene du oppgir :)

Skrevet

så han prøver ikke å finne hjelp til deg for angst (tenker ikke piller her)? men sant som han sier stress kan føre til fysiske plager, så da må man ta det onde ved roten og gjøre noe med stresset...kan hende at psykolog kunne ha hjulpet, kanskje til og med bare et par timer for å sette ting på plass.

Jeg hadde bytta lege straks (og det har jeg gjort to ganger det siste året) om legen ikke er interessert i å ta en alvorlig og henvise til andre som kan hjelpe eller komme med konkrete forslag på hva som kan hjelpe

Skrevet

Ja jeg har angst for å være syk, feks hjernesvulst eller ME, ASL, er det værste jeg frykter, vært redd for å gå til legen, tanken på å ta MR er bare sykt skremmende.. Men nå har jo dette pågått i 4 år da.. angsen ga seg akkurat for 6 mnd siden...

Annonse

Skrevet

Jeg sliter med søvn, jeg våkner opp flere ganger for natten med hjertebank og følelsen av at jeg ikke får puste, jeg har liksom blitt vant til det, har mye mareritt. Har gått til psykolog og fått behandling, 2 forskjellige psykologer.. Begynner å bli bra men søvn problemen gir seg ikke, men jeg har blitt så vant til det at jeg husker så lite av det dagen etterpå, men opplever det flere ganger om natten, mulig mangel på søvn!:/ Redd for å ta medisiner, osv

Skrevet

Når du er stresset strammes musklene og nerver som kommer i klem pga det kan gi alle de symptomene du beskriver.

Skrevet

Har blitt feilvurdert selv med psykiske problemer i mange år, og så viste det seg at problemet var fysisk/hormonelt i stedet. Så jeg vil råde alle til å ta alle blodprver og bli utredet for "fysiske sykdommer" før man bare kaller det "angst" eller "depresjon" og blir sendt til en psykolog som sitter og preiker med deg til du detter om... hilsen hun som skrev over her.

Skrevet

Jeg studerer + jobber med egen butikk, så har fullt opp.. Og er alene med et barn..

hi

Skrevet

Sjekket du linken min HI? Hilsen jeg som skrev litt lenger oppe her...

Skrevet

22:35 Ja sjekket:) symptomene stemte ikke med meg..:)

Annonse

Skrevet

Jeg har også slitt med litt svimmelhet etter fødsel,men er bedre nå. Fødte for tre måneder siden. Jeg har også leamus/muskelrykninger av og til på noen faste steder på kroppen, særlig når jeg ammer (håndbak og skulder). Skjedde også med førstemann . Denne artikkelen ang leamus beroliget meg: http://www.lommelegen.no/332169/leamus . Har også sykdomsangst, så har ikke nevnt det for legen tidligere. Men har bestilt meg time nå..

Skrevet

Tror nok du er en klassisk hypokonder jeg.

Jeg sier ikke det for å være ekkel, men at jeg har vært litt slik selv, dog da jeg var litt yngre, men kjenner meg igjen.

Skrevet

Ok, synes mye var likt jeg da, med svimmelhet, vekttap, leddsmerter, angst, osv.

Skrevet

og søvnproblemer... ser veldig mye som stemmer, og ville tatt en blodprøve ihvertfall for å utelukke hvis jeg var deg. Går man for lenge med dette kan det bli veldig alvorlig :-(

Skrevet

Hvordn er klassisk hypokonder når man er plaget med leamus hele tiden og det synes når jeg har leamus på arm, eller ben osv.

Jeg skal sjekke med legen..

Skrevet

Jeg kan trøste deg med at du i alle fall ikke har ALS!

En i familien har fått den lite hyggelig diagnosen. Man kan se det når de "leamusene" herjer i armen. Og man blir ikke bedre i morgen enn i dag, man blir værre og værre dag for dag!

Skrevet

Jeg har plutselig fått leamus i kroppen. Var nettopp til legen og han sa det var stor sjanse for magnesium-mangel.

Mange plager kan komme av mangel på vitaminer og mineraler. Dagens kost er noe mer ensidet enn før i tida, og det er derfor viktig å ta blodprøver litt oftere. Da slipper man slite unødvendig lenge med gufne tanker;)

Skrevet

Fra lommelegen:

"Rent definisjonsmessig er leamus ufrivillige muskelrykninger som er store nok til å synes (eller kjennes) utenpå huden, men som ikke er store nok til å gi bevegelser i det leddet som muskelen hører til. Leamus er et helt normalt fenomen, og bare helt unntaksvis er dette et tegn på sykdom. De fleste mennesker opplever leamus i større eller mindre mengder i perioder av livet. Når leamus er et sykdomstegn, er det alltid i sammenheng med andre, alvorligere symptomer....

Leamus som normalfenomen har dessverre ingen kjent effektiv behandling. Noen erfarer at det kan hjelpe litt å strekke forsiktig på den muskelen som rykker, mens dette ikke har noen effekt hos andre. Leamus har en tendens til å forsterke seg etter trening eller når man er sliten, men vil i seg selv aldri kunne bli farlig på noe vis, selv om den av og til kan oppleves litt irriterende."

Skrevet

Er du samme hypokonderen som til stadighet skriver inn på Lommelegen om hvo rsyk du nødvendigiv må være sel om ingen finner NOE galt???

Skrevet

Ahh glemte å nevne at når jeg har leamus så hjelper det å strekke på hånden eller ta på musklene så stopper det opp

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...