Gå til innhold

Noen som bruker metformin under graviditeten...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har PCOS og har brukt metformin i 1 år snart. Er nå gravid for første gang og er ca 7+0. Jeg har fått beskjed av legen at jeg bør gå på medisinen til i hvertfall uke 12, for så gradvis nedtrapping. Skal til legen igjen i uke 10, så da håper jeg å bli enig med henne om sluttdato for medisiner. Noen leger mener jo man skal bruke dem til ca uke18, så ikke lett å vite hva man skal høre på. Jeg vil jo så gjerne ta det rette valget. :-)

Heia.

jeg går på metformem, pga diabetes.

dia. sykepleieren min spurte om jeg var sluttet og ta de da jeg ble gravid. jeg har ikke det. hun sa at ny forsking viser at det mest sansynlig ikke er skaldeligt for fosteret. men at det ble mitt valg om jeg ville gå på de, siden den foskingen enda ikke er godkjent i norge.

jeg har valgt å gå på de enda, fordi jeg har lest om så mange på nett som har vært plaget med sa, men som etter å ha gått på disse tabelettene har klart seg gjennom et svanerskap.

jeg har selv mistet 2 ganger i år, i uke 6 og 7. er np kommer til 8+5 så håper spiren sitter godt denne gang.

nå skal det sies at jeg enda ikke har vært i kontakt med lege, så det kan hende jeg slutter etter å ha snakket med han.

De mener jo at Metformin er med på å minske faren for SA...

På avd for infertilitet på Kvinneklinikken i Bergen, så anbefalte en av spesialistene der meg å ta medisinen ihvertfall til uke 12 og gjerne til uke 18.

På Hausken klinikken i Haugesund (privat infertilitetsklinikk) fikk jeg beskjed om at ca 12 uker var å anbefale.

Det samme svaret har jeg fått av to andre Gynekologer\infertilitetsspesialister på Volvat Bergen. Det er der jeg går til utredning\oppfølging i forbindelse med PCOS\isulinresistens og ufrivillig barnløshet.

Men tror nok ikke det finnes et fasit svar på dette, så man må vel bare lytte til de rådene man får fra sin lege og følge litt magefølelsen. Vi er jo alle ulike, så det er gjerne derfor vi får ulike råd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...