Gemini7 Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Går med den evige undringen om hva jeg EGENTLIG skal bruke livet mitt på.. Har en veldig bra utdanning som jeg holder på å bygge på så den blir enda bedre, men føler det ikke er det jeg egentlig er ment til å gjøre... Glad for innspill
zassy☆ Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Hei, jeg kan ikke hjelpe deg med livsoppgaven din, men ville bare dele noen tanker rundt det, og det er at kanskje skal du prøve å tenke at meningen skapes underveis..at alt du gjør hele tiden utvikler deg og at det ikke er målet i seg selv som er viktig, men veien dit, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg tror livsoppgaven din er å være deg, på alle måter, og det er noe bare du kan og ingen kan si hva din mening skal være for deg..det er hva jeg tenker da. Noe av meningen med "oppgaven" er kanskje at du skal finne det ut selv, og at du gjør det gjennom erfaringer i livet I stedet for å tenke hva skal jeg "egentlig" gjøre, gjør alt du finner meningsfullt og jeg tror du får et rikt liv! Og skulle det være slik at du har en spesiell oppgave..så finner du nok ut av det etterhvert, men antagelig ikke ved at noen forteller deg det, men en følelse du sitter igjen med - at nå er du på rett vei. Tenker også at mange ønsker og vil tro de har en helt spesiell oppgave, for da er det lettere å finne mening i hverdagen, og man føler seg kanskje også bedre fordi man er "ment til noe". Men du er alt ment til noe: å være deg - og det er spesielt i seg selv. Når det er sagt så vil jeg også påpeke at alle har valgfrihet..alle valg vi selv tar fører oss dit vi vil..på godt og vondt, så tenk nøye gjennom hva du ønsker deg og ta valgene som føles rett for deg. Håper du ikke hadde noe i mot at jeg delte litt av tankene mine rundt temaet. Lykke til på veien din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå