Gå til innhold

Hvor lang oppsigelsestid har en lærer i prøvetiden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb, i ny kommune nå i august. Stortrivdes der jeg var før, men grunnet nødvendig flytting ble det for langt å pendle. På den nye jobben har jeg virkelig prøvd å trives, men alt har på sett og vis vært "bad match" fra dag en!! Nå er imidlertid drømmejobben min ledig. Denne er også som lærer, men med færre fag, og "favorittfagene" mine :-)

Dersom jeg skulle få denne jobben, hvor mange ukers oppsigelsestid har jeg sannsynligvis da? Finner ikke brevet etter flyttinga...! Vet at jeg har 6mnd prøvetid, og at i prøvetiden er det kortere oppsigelsestid. Noen som vet om det er 14 dager eller1mnd oppsigelsestid jeg sannsynligvis har?? Teller det i så fall fom den dagen jeg sier opp, eller teller den fra1. dag i mnd??

Takk for svar!!

Skrevet

http://www.arbeidsrettsadvokater.no/ansettelse/provetid/

Oppsigelsesfrist i prøvetid

Partene står fritt til å avtale oppsigelsestid, men i mangel av avtale er lovens regel at oppsigelse kan meddeles med 14 dagers varsel, jf. § 15-3 nr. 7. Oppsigelsestiden regnes da fra mottak og oppsigelsen, og ikke fra den første i påfølgende måned, slik det vil være når et arbeidsforhold avsluttes etter at prøvetiden har løpt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...