Vicky 83 Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Det virker som at gutten min på 4. mnd. trenger mer mat. For andre dag på rad har han villet ha mer mat på ettermiddagen/kvelden etter å ha tømt begge brystene. Nå lurer jeg på hvordan jeg skal løse dette. Er det naturlig å legge opp til økedøgn eller er det mer riktig å begynne å gi han grøt?
EgG Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Jeg ville gitt grøt på kvelden. Kanskje får dere begge sove litt lengre. Jenta mi har sovet hele natta siden hun var 5mnd. Jeg ga grøt fra ca 4mnd.
Formerly known as Tina Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 Gjør det du selv føler er riktig. Jeg begynte med grøt da hun var 4 mnd av samme grunn som deg, men jeg er i ettertid helt sikker på at jeg hadde for lite melk på kvelden. Hvis du skal gi noe som tillegg er det anbefalt å gi grøt istedenfor mme når barnet er blitt 4 mnd. Lykke til:-)
Lille skatt og lillesøster Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Jeg opplever det samme med min som er 4 mnd. I tillegg har hun begynt å våkne flere ganger om natten. Jeg legger opp til økedøgn nå. Har en fra før, så jeg vet hvor praktisk det er å bare amme og gleder meg ikke til å begynne med annen mat Hva som er riktig kan ikke jeg svare på, men man blir jo anbefalt å fullamme til 6 mnd, så jeg ville prøvd økedøgn først hvis jeg var deg. I tillegg opplevde jeg med førstemann at han, i begynnelsen sov urolig når han fikk grøt på kvelden.
Gjest Skrevet 12. september 2010 #5 Skrevet 12. september 2010 Kan du ikke la økedøgn komme og heller gi smaksprøver av grøt? En god toppet teskje med grøt kan jo være godt.
minimii Skrevet 12. september 2010 #6 Skrevet 12. september 2010 Akkurat dette problemet har jeg også! Lillemor er 4 mnd og har blitt veldig urolig og gråter mye når vi skal legge henne på kvelden. Hun er tydeligvis sulten for jeg er tom og de siste dagene har vi gitt henne tillegg som hun gulper ned med stor lyst. Da roer hun seg og sovner. MEN jeg har jo også blitt litt bekymret for produksjonen min. Så to spørsmål: Hvordan legger man opp til ett økedøgn? Er det bare å amme hele tiden? Jeg har blitt anbefalt å starte med grøt på formiddagen, siden det kan gi de små en del magetrøbbel. Vil det hjelpe henne med sulten på kveldstid da?
Lille skatt og lillesøster Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 Å gi tillegg er ingen god idé med mindre det er helt nødvendig. Kroppen din vil ikke få signaler om å øke produksjonen. I dag har jeg ammet rett etter hun våkner, begge puppene, og så før hun skal sove igjen. Jo oftere, jo bedre! Etter et par dager pleier produsjonen å ha økt. Lurt å starte med grøt om formiddagen siden babyen kan bli urolig og få vondt i magen. Tviler på at det hjelper på metthetsfølelsen om kvelden/ natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå