Gå til innhold

Rød og øm på undersiden av brystet - betennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva jeg skal foreta meg med dette, om noe. Er bare ene brystet og knøtt har spist det tomt tidligere i dag. La merke til at det var litt ømt + rødt da. Har ikke gått vekk. Kjenner ingen kuler i brystet heller.

Noen innspill??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det gjerne være begynnelsen på en tett melkegang? Jeg har hat det flere ganger, og syns i begynnelsen at det føles ømt på samme måte som et blåmerke!

Jeg bruker å la ham spise av dette brystet hver gang jeg ammer, og suplerer med det andre dersom det trengs. Dersom han bare bruker det vonde, har jeg pumpet andre siden. På denne måten kan du bli kvitt problemet før det utvikler seg videre.

Leste et sted at noen er mer utsatt for tette melkeganger enn andre, så om du har fått det en gang så var det lettere å få det igjen

Skrevet

Har hatt det slik relativt ofte med dette siste barnet. Forsøk å få tømt brystet ofte, suppler med pumping/håndmelking.

Hold puppen varm og lun.

Ta litt ekstra vare på deg selv og vær oppmerksom på formen og om brystet blir verre.

Har gått over innen et døgn somregel hos meg, kun en gang det utviklet seg videre med feber og frostrier. Da skal man visst kontakte lege. god bedring da

Skrevet

Jeg tror det var tilstoppede melkeganger. Pumpet hver 2. time og masserte i en dag så gikk det over. Heldigvis! Takk for alle gode tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...