Gå til innhold

Uke 7 og plutselig ikke kvalm lenger!

Anbefalte innlegg

Hjelp!! Hva skjer?? Søndag for akkurat 1 uke siden (uke 6) kom kvalmen for fullt, ikke bare morgenkvalme, men generellt hele-dagen-kvalme. Jeg kastet opp ca. 2-3 ganger daglig og var konstant kvalm. Jeg orket ikke spise, sov hele tiden og var sykemeldt hele uken. Dette varte helt til i går kveld. Men i dag våknet jeg opp og kjenner absolutt ingenting av kvalmen lenger. Plutselig er i i tipp-topp form. Jeg vet at ikke alle opplever svangerskapskvalme, men når man først har fått det og det plutselig går over i uke 7, betyr det da at jeg har mistet?Jeg har ingen blødninger eller smerter. Har heller aldri hatt ømme bryster disse ukene.

Fortsetter under...

Hei, jeg og ble kvalm i uke 6, men kaster ikke opp. Jeg er bare så ødelagt at jeg ligger på sofaen i fosterstilling og må ligge helt i ro for å unngå å spy, jeg hater med andre ord å spy :P Jeg blir svimmel og får lett hodepine sammen med kvalmen, så det kjennes ut som jeg har vært på panserfylla! Men, på onsdag var jeg plutserlig i superform! Jeg har fungert normalt helt til i dag, da jeg igjenn ble kvalm. Du får nyte det så lenge det varer! Du trenger ikke bekymre deg for å miste om du ikke har smerter eller blødning.

Vi i 1.trimester er alt for nervøse, og det er ikke godt for oss selv eller barnet i magen.. Symptomer kommer og går, og noen slipper unna alle. Jeg har heller ikke så veldig ømme bryster.

Om du ikke klarer å slappe av kan du jo ta en privat UL om du har råd til det. Jeg tok en i uke 8, og det var veldig beroligende å se hjertet slå :)

Lykke til (:

Jeg har faktisk allerede vært på tidlig UL (i uke 6) og der såg vi et bankende hjerte. Helt fantastisk! Derfor var det ekstra stressende at jeg like etterpå opplever at jeg plutselig ikke er kvalm lenger... Men det er sikkert bare det du sier, at symptomer kommer og går. Er helt grusomt å være kvam, men akkurat nå kjenner jeg at jeg ønsker kvalmen skal komme tilbake sidan jeg da vet at det er liv inni magen...!

Lykke til til deg også!

• 1 år senere...

Hei Frøken Poppy

Er selv 6+6 uker på vei og har vært mye kvalm i ca 2 uker. Plutselig forsvant kvalmen og blødde litt brunt i går. Fikk fullstendig panikk og trodde at jeg mistet denne gangen også. Mistet for 2 år siden og e litt nervevrak denne gang. Fikk ordnet med UL og der banket et lite hjerte heldigvid, så alt er så langt ok.

"Godt" å høre at det er flere som også opplever at kvalmen kan plutselig blir borte. Har to friske barn fra før og var kvalm de første 3 mnd begge gangene, så dette er noe helt nytt.

Lykke til

Hilsen ei som har termin den 14.mai

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...