eliona Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 hei. Er det noen her som har hatt litt lave symfysemål men fått barn på ca 4 kg? Mine symfysemål har gått litt sånn opp og ned, og sist jeg var på kontroll (fredag) så var jeg igjen under den røde streken. Men for ikke lenge siden var jeg på ultralyd og da sa legen at ungen ligger 12 % (ca350g ) over gjennomsnittet som er 3500g. Synes det er litt rart at symfysemåla da skal være mindre.. Men legen sa at nå har han kanskje skrudd seg godt inn i bekkenet og da pleier målene å gå litt ned!?
Plutselig_gravid Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Med førstemann (gutt) hadde jeg sf mål langt over snittet. Han var 4200gr Med andremann (jente) lå jeg under snittet på sf mål. Hun var 4140gr. De var med andre ord omtrent like store til tross for enorme forskjeller i sf-målet.
tulla<3sep2010 Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 Mitt symfyse mål ligger like under den grønne streken, altså mindre mage enn normalen så jeg ble sendt til vekstestimering pga jordmor trodde det var ei kjempe lita tulle, men tulla var helt nøyaktig på normalen! Så bare magen min som er endel mindre enn "normalt"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå