Gå til innhold

Hodet har festet seg, 29 dager til termin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er førstegangsfødende og har ett spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på. :-)

Jeg har termin den 11 otober. Gleder oss kjempe mye til lillejenta vår kommer. Jeg fikk beskjed oss legen at hodet er festet. Lurer på om noen kan fortelle meg om dette? Jeg vet at hun ligger i hodeleie da. Men er det det at hun gjør seg klar til fødsel da og ikke at det betyr at hun kan komme nå når som helst? er så nyskjerrig i og med at den siste ventetiden er så kjdelig. Fikk også beskjed om at livmora mi var trang. Har det noe å si i forhold til alt? Legen min er ikke så flink med informasjonen. Spurte hva han mente med at jeg hadde trang livmor, men da sa han bare "det er normalt hos slanke gravide".

Jeg har mye kraftige kynnere, noe som han også sa at når en var slank kjentes disse bedre. Jeg er blitt kjempe redd i det siste. Gruer meg til fødselen, me prøver og ikke tenke så mye på det. Men i og me at det er under 1 måned til så er det ikke så lett.

Håper noen kan svare på innlegget mitt. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det at hodet har festet seg betyr jo på en måte at beibisen gjør seg klar... men det kan fortsatt ta tid før det skjer noe...

med min første festet hodet seg i uke 37/38 og den gangen gikk e 15 dager over termin...

med nr 2 husker eg ikke om hodet festet seg eller ikke.... nå har eg så lenge igjen ennda at eg prøver å la være å tenke så mye på det...

tiden går så aaaaalt for seint....

tulla i magen kommer når hun vil komme... sånn er det bare

Skrevet

Her er hodet allerede festet, og jeg er 33 uker på vei. Sykehuset og jm holder et ekstra øye med det, men håper ikke fødselen er i gang før om i hvertfall 4 uker til. :)

Skrevet

Jeg er slank... og jeg har ALDRI kjent en kynner... venter på nr 3 nå!

Skrevet

det har nok ikke så mye å si at hodet har festet seg, selv om mange sier det. Med min første festet hode seg en uke før jeg fødte og med nr to var ikke hodet festet 20 min før hun kom ut.

Kynnere er noe merkelige greier, som noen er veldig plaget med mens andre ikke. Med den første merket jeg ikke så mye til det, med nr to begynte det ca en mnd før jeg fødte og nå begynte det i uke 19. Jeg og ble redd når det begynte så tidlig denna gangen, men hun er nå inni der ennå, uke 30 nå :o)

Så det er nok bare å slappe av, så kommer hun når hun er klar :o)

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...