Gå til innhold

vil ikke til pappa

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisan.

vi har her i huset en skikkelig frustrerende periode der vårs sønn ( blir 2 i oktober) absolutt ikke vil til pappa. han gjør seg totalt vrang om det er pappa som skal stelle, eller pappa som skal gjøre hva det nå en er.. hvis vi f.eks sitter å tegner og pappa setter seg for å joine så tar han alle blyantene og sier NEI.

jeg vet at jeg til tider er veldig snar med å si jeg kan gjøre det og at sønn da kanskje er vant med at jeg kommer og tar over og derfor kanskje ikke stoler på pappas håndering (?).

pappa er en helt fantastisk far som sønn ikke har grunn til og skyve bort.

det begynner og bli temmelig frustrerende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typisk trassalder :) NEII jeg vil ha en GRØNN og en GUL sokk i daaaag.

Men fra spøk til alvor. Stakkars pappaen. Han må føle litt på dette tenker jeg. Hva er det sønnen din bare digger som bare det? Har han noe han har litt dilla på? For eksempel hvis det var et tivoli i byen, og han digger å kjøre små karuseller. Så si til han at dette kan han gjerne få lov til, men det er kun pappa som kan ta han med. Lokk han med noe som er bare så grusomt gøy og at han får gjort det med pappa. Og ikke la gråtingen hans gjøre at du endrer mening. Gråt av trass tar ingen unger skade av. De tar heller skade av at de alltid får viljen sin.

Tipper på at dette snart går over uansett. Men å fremskynde prosessen er jo bra. Han går jo glipp av mye hvis ikke han får kost seg med en snill pappa.

Skrevet

dette er veldig vondt for pappa, og utslitende for mamma...

Det jeg anbefaler er at du trekker deg unna i de situasjonene.. La pappa få gjøre det, og ikke kom inn for å delta før barnet er rolig.. Han vet hva som skal til før mammaen kommer, og gjennomfører dette tydeligvis med glans :)

Jeg antar også at dette er en periodesom vil gå over, men det er greit å sørge for at det ikke eskalerer...

håper dette ordner seg snart for dere...det er utrolig vondt og energitappende å ha det slik...

Skrevet

Hvor ofte er sønnen deres ALENE med faren sin? Var jeg deg ville jeg rett og slett gått ut av huset og latt de regjere alene innimellom (om du allerede gjør det- så prøv å gjøre det oftere og/eller lengre tid av gangen.)

Jeg tror ikke en tur på tivoli vil hjelpe, lurest å ta det "ved roten" og heller få sønnen komfortabel med at faren gjør de daglige tingene- i tillegg til mor. Er jo DET det er snakk om, og skal far gjøre disse tingene må han komme til- du sier jo selv at du er rask til å komme til unnsetning- stopp med det, om far f.eks. starter en prosess (sier "nå skal vi skifte bleie" f.eks.) - så avslutter far også dette- ved å bytte bleien.. Mor bør ikke blande seg overhodet-- dette er det faren som ordner. Punktum. Vær bestemt, med mindre det er slik at gutten er så lite sammen med far/ føler seg lite trygg på pappaen sin da-- i så fall må man vel gjøre det samme- men litt mere skånsomt liksom. Men er vel ikke det det er snakk om her da:)

Lykke til, dette hørtes slitsomt og sårt ut.. for dere alle..!

Skrevet

huff slik er guttungen på 1 år her ang legging. Han hyyyyler til om pappen kommer og skal legge han om han våkner på kvelden/natten..

Men det er nok bare fordi han er i en liten trassalder og det er jeg som ALLTID legger han. Har sagt far må begynne med legging, men klaffer aldri så innen pappa begynner med det så tror jeg bare at lillebror må legges av meg. :) De små vet hva de vil til tider.. :)

Pluss at lillebror er EKSTREMT mammadalt.. :D

håper dere får far mer inn i hverdagslige ting. Lurt å trekke seg unna i situasjoner der pappa kan gjøre ting.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...