Gå til innhold

Jeg er sikker på jeg valgte feil. Jeg angrer!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok abort for noen måneder siden. Etter jeg tok aborten tenkte jeg egentlig ikke så mye på hva jeg hadde gjort, men nå den siste tiden har jeg begynt å angre veldig. Jeg er sikker på jeg valgte feil. Jeg skulle behold barnet. De siste dagene har jeg bare tenkt på dette, jeg har hatt vondt i magen og vært veldig kvalm. Dette er et valg jeg tok som jeg ikke kan gjøre noe med nå, og det gjør vondt å tenke på.

Skulle ønske jeg kunne gjort om på valget jeg tok.

Kan vel ikke si at det var et valg jeg tok heller, det er et valg familien til barnefar tok. De presset meg til å gjøre det, og dum som jeg var gjorde jeg som de ba meg om, selvom vennene mine og min familie sa jeg ikke måtte la de påvirke meg, og at det var et valg jeg måtte ta helt selv.

Dum som jeg var lot jeg de påvirke meg veldig, så jeg gjennomførte aborten. Dette skulle jeg gjort alt for å gjort om på nå.

Selvfølgelig har barnefar noe han skulle ha sagt, men til syvende og sist er det moren som står for avgjørelsen, slik som jordmor fortalte meg. Hadde selvfølgelig ikke vært en drømmesituasjon, i og med at jeg og barnefar ikke er kjærester, og det kommer vi aldri til å bli heller. Men jeg er alikavel sikker på at vi hadde klart det på en ganske så grei måte.

Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre for jeg angrer så mye!

Jeg vet jeg skulle beholdt barnet.

Fortsetter under...

Du var utrolig tøff som tok dette valget, jeg står ovenfor akkurat samme valg. Og det må være avgjort innen denne uka.

Jeg kan anbefale deg å ta kontakt med Amathea

http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1003

Dette er en gratis tjeneste der du kan få den hjelpen du trenger for å komme deg videre.

Håper virkelig at du får det bedre med deg selv etterhvert.

Lykke til, sender deg masse gode tanker og håper det hjelper deg på din vei.

Fytti katta så kjipt å føle det sånn:( var dere sammen lenge? 1,2,3,4,5 år eller lenger? Hvorfor ga du etter for han? Syns han ærlig talt ikke hadde noenting han skulle sagt........ det er din kropp, ikke hans. Mannfolk endrer noen ganger syn på det å ta ansvar for barnet sitt etter at barnet er født... En del - men ikke alle. De får en helt annen opplevelse med barnet når de virkelig får sett det og blitt kjent med det, og engasjerer seg mer som en pappa skal :-) Tror de innser hvor fantastisk og stort det er å få en liten sønn eller datter. Selv om de nekter å ha noe med barnet å gjøre under svangerskap er det ikke sikkert det trenger å bli sånn om 9 mnd.... Ting forandrer seg...

Nå er det jo ikke sikkert at din mann hadde gjort dette da, aner ingenting om dette, men du kan jo fortsatt glede deg over en ny graviditet seinere, med en som du virkelig er glad i og vil satse på som partner evt ektefelle og pappa til deres felles barn:-)

Jeg hadde en venninne som var så uheldig å måtte gå igjennom fødsel uten barnefar tilstede... Jeg var hennes eneste støtte og hjelp ellers hadde hun vært helt alene og ingen å glede seg sammen med... ;(

Jeg liker ikke abort da, synes det er en tragedie at noen velger denne utveien... Men man får stå for de valgene man tar, og bare bite tennene sammen, så får sorgen komme når den kommer... Kan være det er en bi-reaksjon du har fått da. Syns du skal fortrenge hele greia så godt du kan jeg, tenke positivt så kanskje du slår deg til ro med at du ikke var klar for baby likevel... Er jo ofte sånn at man angrer på ting man gjorde i strid med andre og seg selv, og så tror jeg du har en skyldfølelse for valget du tok.

Abort er jo en ganske så alvorlig ting så jeg føler absolutt med deg..... Tror ikke du er den eneste som har angret på noe man gjorde... Men som sagt, gjort er gjort og du er nødt å legge dette bak deg nå, evt snakk med andre som er i samme situasjon, støtt hverandre så godt dere kan... Ofte hjelper det å snakke med noen for å lettere kunne akseptere situasjonen på sikt.. Hjelper å høre at andre bryr seg og har vært igjennom det samme ville jeg tro..

Håper du finner ut at neste gang du blir gravid så behold det og ikke tenk så mye på hva andre mener og synes. Det er ikke deres valg, men ditt :)

....... Husk også prevansjon - om du er redd at du skal bli gravid igjen ;o)

• 2 uker senere...

OFF som jeg kjenner meg igjen, er 22 nå og venter barn nr 2.. Men tok selv abort når jeg var 18 og angrer bittert.. Følte meg presset jeg å, barnefar og hans foreldre mente det var til beste.. det beste ??? Dummeste jeg har hørt !!!! Skulle ønske jeg hørte på MIN familie da og at jeg var så bestemt da som jeg er nå... Lykke til til deg kjære, er ikke mye mer å si, for jeg vet det ikke vil hjelpe deg..

• 2 uker senere...

Heisann:)

Vel; du/dere endte opp med å ta en abort. Men, vet du hva? Jeg har selv tatt abort, og jeg kan ikke si jeg angrer..,har jo blitt gravid igjen og er mamma og gravid påny!!

Du har ikke spolert muligheten for å få barn senere, når du er moden og klar for det...

Du burde ikke dvele mer ved dette nå, ta fatt på livet videre for "gjort er gjort"!

Alle tar vi endel valg, på godt og vondt, oppgjennom i livet. Uansett må man alltid se fremover og ikke dvele ved det som har vært.

Jeg har sympati med deg; samtidig som jeg tenker at du får en ny mulighet( eller flere) senere..

klem

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...