Gå til innhold

El-tester før og etter el

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser noen som skriver at de ser bare en strek på el-testen sin. Både før og etter el. Jeg hadde mest sannsynlig el forrige helg (var veldig sterk på fredag), men har fortsatt to tydelige streker på el-tester (den ene svakere enn den andre, men ser begge to godt) Hva betyr det? Er det vanlig? Jeg er helt ny i dette her så aner ikke om det er vanlig eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg brukte strimmeltester fikk jeg alltid opp 2 streker. En kontrollstrek og en teststrek. Så lenge teststreken er svakere enn kontrollstreken er testen neg. Når teststreken blir like sterk eller sterkere er den positiv. Håper du ble litt klokere =)

Skrevet

Da var det det jeg trodde..Strekene var så å si like sterke forrige fredag (testet bare for moro skyld) og testet igjen torsdag denne uka og da var den mye svakere.. Så jeg tror at jeg har hatt el forrige helg siden de plutslig var så mye svakere nå.. Jeg har ikke fatt TR etter p-pille slutt 15. juli så har ikke noe stabil syklus enda (derfor jeg ikke har testet fast etter el).. Kan jeg da ta utgangspunkt i at jeg hadde el forrige helg og beregne IKM ut ifra det?? Har gått 6 dager nå med vondt i korsryggen, akkurat som menssmerter så det må jo ha skjedd noe med kroppen min (el)

Skrevet

Jeg ville renet ikm ut fra forrige fredag da ja =) Ikke alltid lett når syklusene ikke er som de skal. 6 dager med vondt i korsryggen kan bety 2 ting. Enten at du er gravid, krysser fingrene for det, eller at syklusen din er igang igjen. Det er jo også bra, men det beste hadde vært om du var gravid. Blir spennende å se! Masse lykke til =)

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar.

Uansett hva det betyr så er jeg bare kjempeglad for at noe skjer i kroppen.. Er nå på 54. dag i syklusen så begynner å bli frustrert..Men da tar jeg utgangspunkt i IKM til helga igjen og kommer nok til å ta noen g-tester i løpet av uka:) Krysser fingrene, men blir glad uansett om det blir TR eller positiv g-test..

Skrevet

Bae hyggelig =)

Blir en spennende uke for deg!

Håper du får noe ihvertfall, aller helst en spire i magen =)

Skrevet

Det virker som om du har litt peil på eggløsningstester "Petrine 5.pp". Jeg har tatt el-tester de siste dagene nå, og kun fått opp kontrollstreken. Tester med billigstrimmel fra quicktests.com. Har testet ca midt på dagen, kl 14-16, tror du det vil ha noe å si om jeg tester senere på kvelden? Kan det at jeg kun får en strek bety at jeg har veldig lite LH i meg slik at den ikke slår ut, noe som kanskje kan bety at det er lenge til el? Har selv en syklus var på 50 dager, og er nå i andre syklus etter pilleslutt..

Skrevet

Hei :)

Er ikke alle som får 2 streker, kan gå frå 1 strek til pos test på 1 døgn, så om det er litt unna el er veldig vanskelig å vite.. Om du tester senere har nok ikke så mye å si, men etter som jeg har forstått er LH konsentrasjonen høyest mellom 16-19. Ikke for det, jeg tok el-testen i dag kl 15, positiv =)) Så en kan ta de på andre tidspunkt. Hvilken dag i syklusen er du nå da? Grusomt med så lange sykluser :((

Ett annet tips som en kan følge med er el-slim. Dette kommer som oftest før el, men det er desverre ikke alle som kan merke det. Håpe du finner ut av ting og at syklusen snart er som den skal! Lykke til.

Skrevet

Okay, jeg får bare fortsette å lete etter eggløsningen, så dukker den vel opp etterhvert :) Jeg er på dag 13 i syklusen i dag, så det er vel tre ukers tid til jeg får EL, hvis kroppen min har lagt til seg en vane på 50 dager. :P Får håpe kroppen skjerper seg litt, og er litt tidligere ute denne syklusen. Og du har positiv i dag Petrine 5.pp? Da har vel du nok å henge fingra i i kveld :) hihi.. Får håpe det treffer :)

Skrevet

Huff ja det er jo en tålmodighetsprøve med normale sykluser, kan ikke forestille meg hvor grusomt det må være å måtte vente sååå lenge på hvert forsøk :(((

Jupp positiv el-test i dag, på da 12 :o) Happy og ready for babymaking thihihi =) Er alt begynt da så soldatene ligger klar :))

Håpe du får orden på ting etterhvert du også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...