Gå til innhold

Litt hjelp - diare hos baby :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår (3,5 mnd) har hatt løs avføring siden fredag (mange ganger) og diare siden natt til lørdag! Den har vært skikkelig illeluktende (ihvertfall i begynnelsen), den har vært grønn, slimete, vannaktig, og var nå nettopp nesten helt svart! Han har ikke feber, og han virker fornøyd, men har sovet litt hyppigere på dagtid de siste dagene. Spiser litt mindre enn vanlig.

Noen som vet hva det kan være? Det er snart på 3. dagen dette pågår nå, så synes det er litt ekkelt, selv om han tilsynelatende ikke er så veldig plaget av det.

Har tenkt på om det kan være tenner. Noen som har vært borti lignende? Hvor lenge pågår det før evt tannen kommer ut da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min hadde også diare i noen dager. Jeg fikk beskjed om å bare vente det ut. Få i henne nok væske sa de.

Skrevet

Noen som vet noe? Det er bedre nå, men ikke borte :-( Lurer på om jeg bør gå til lege, men han virker jo å være i god form, så er redd for å bare virke hysterisk.

Kan det være pga babysvømming forrige uke? kanskje han fikk i seg noen bakterier der?

Skrevet

Hei!

Jeg har selv hatt to små og min erfaring er at det går seg til. Så lenge du får i han drikke og han er opplagt, så er det ingen fare ;)

Du merker fort hvis han blir dehydrert. Da vil fontanellen trekke seg innover (det punktet i pannen hvor hodet ikke er grodd sammen) Han vil sove masse og du vil generelt ikke få så god "kontakt" med han...

Det kan jo hende det er tenner på vei også... Mange barn får tenner tidlig.. Begge mine hadde diare i 1-2 uker før tennene kom.

Lykke til og håper han snart blir bedre :)

Skrevet

Takk for svar :-) Da lar jeg det nok være sånn! Formen er som sagt bra, om enn noe mer trøtt. Han er ikke dehydrert - det er ikke store mengdene som kommer hver gang - og det er ikke fullt så ofte nå (og heldigvis ikke den lukten som var i begynnelsen!).

Da kan det nok kanskje være tenner da?! Han har siklet og tygget på alt han har kommet over siden han var 2 mnd, men det kan de visst gjøre i månedsvis før tennene kommer. Men både jeg og mine søsken fikk tenner rundt 3 mnd, og det er visst arvelig så da kan de være rundt hjørnet. Jeg har trodd at diare og lett feber ved tannfrembrudd kom 1-2 dager før tannen kom så hadde egentlig lagt den teorien på hyllen. Blir spennende å se om det dukker opp en tann de nærmeste dagene/uken da ;-)

Skrevet

Hehe ja det blir spennende å se :)

Som sakt så hadde begge mine diare i 1-2 uker før den første tannen kom. Flytende gul/grønne slim bleier som lukter syrlig på en måte...

Håper det bare er tenner.

Tvi, tvi ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...