Virreli Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Det sies jo at man arver fødselen etter sin mor. Den er jeg heldig med for min mor hadde korte og greie fødsler. MEN, med førstemannn gikk hun 11 dager over termin. Er det noen av dere som har barn fra før, som ikke arvet svangerskapslengde fra deres mor? Jeg venter ei jente og har da den fordelen siden jenter ofte kommer før gutter, men jeg begynner allerede med 8 dager til termin og bli utålmodig. Jeg sa til legen at jeg heller vil være forberedt og vente, enn ikke på vente og uforberedt når det først setter i gang...
Ladybug~N&E Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 jeg og min mor har to barn hver. gutt og jente første barn - jeg: gutt uke 38+1 - mamma: jente uke 42+2 andre barn - jeg: jente uke 40+2 - mamma: gutt uke 39+5 så her er svangeskapslengden ganske ulik. ei heller har jentene kommet før guttene. eneste som er likt med meg og min mor er at vi har lette og raske fødsler og får små barn. man kan ikke annen enn å vente og forberede seg så godt det lar seg gjøre;)
Oktobergutt2010:) Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 Moren min har hatt veldig raske fødsler, med meg ble det keisersnitt da, og vi alle ble født like rundt termin, men aldri over termin. Søsteren min fødte 11 uker før termin Nummer to 5 uker før termin Andre søsteren min fødte 3 uker før termin Men gikk overtid på 10 dager med nummer to
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Mamma fødte meg på termindagen, mens jeg selv fødte førstejenta 2 uker før termin. Nå er det 11 dager til termin og fortsatt ingen tegn til fødsel, så me fer nå sjå... Utålmodig her også ja, spesielt siden jeg var så heldig å få så tidlig første gangen...
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 12. september 2010 #5 Skrevet 12. september 2010 jeg ,mor sin første, kom 10 dager over termin, med tegn på for lite næring. min første ,kom på termindato frisk og fin. Men , vi hadde helt like fødsler da, samme problem som endte i ks..
Virreli Skrevet 12. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2010 Dette låter jo riktig så bra! Da er det håp for at jeg ikke går over Lykke til med innspurten for de som nærmer seg
gullis og snuppis Skrevet 12. september 2010 #7 Skrevet 12. september 2010 Jeg har ikke arvet min mor.. Hun fødte vel alle et par dager etter termin, men hadde relativt kompliserte fødsler, en med vakuum og en med ks. Søsteren min har også hatt kompliserte fødsler, men gått enda lenger over terminen, dvs nesten to uker. Mens jeg var heldig og fikk en lett og ukomplisert fødsel sist - fem dager før termin. Er spent på hvordan denne blir, men regner med min neste fødsel blir mer lik min forrige enn mine mors eller søsters...
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Dette lurer jeg også på. Da jeg fikk dattra mi for to år siden ble jeg satt i gang da jeg var 37+0 pga svangerskapsforgiftning, så jeg veit jo ikke hvor lenge jeg hadde gått hvis alt hadde forløpt normalt. Min mor fikk to barn: Jeg var nummer 1 og kom 3 dager før termin, søstra mi kom 5 dager før termin. Så håper jo litt på at det skal starte av seg selv noen dager før termin denne gangen. Min første fødsel var dessuten helt lik den mamma hadde da hun skulle få meg. Alt som kunne gå galt, gikk galt. Og helt likt. Merkelig. Men når mamma fikk søstra mi, så var det en drømmefødsel. Gikk relativt fort, greie smerter og ikke en eneste rift etterpå. Krysser fingrene jeg!
Virreli Skrevet 13. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 13. september 2010 Da er det din tur til å ha drømmefødsel nå da! Det er jo herlig å ha et slikt utgangspunkt Lykke til, jeg tvinner fingra for deg!
Monique8 Skrevet 13. september 2010 #10 Skrevet 13. september 2010 Jeg har ikke arvet noe som helst fra min mor i denne forbindelse ) Hun har hatt masse trøbbel, fått små babyer og noen av dem premature. Jeg bærer barna lenge, og har aldri hatt noen komplikasjoner av noe slag Har aldri hørt det om at jenter sku komme tidligere.... Og hos meg har jeg født tidligste jenta (førstefødte) 3 dager før termindato, mens foreløbig siste kom 14 dager over. Hun jeg bærer på nå er enn så lenge 5 dager over )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå