Gå til innhold

Hvor ofte er dere sosiale med babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på barseltreff, besøk, babysvømming o.l eller generelt finner på ting. Jeg synes det er vanskelig å finne på ting og det er flere dager i uken vi ikke er ute annet enn en liten trilletur eller kanskje et kort besøk i butikken. Får babyen for lite stimuli da? Eller for lite sosial kontakt? Bør babyer treffe andre babyer? Har dessverre ingen barselgruppe, eneste stedet vi treffer andre babyer er på babysang en gang i uken. Tenker ofte at stakkars baby, hun må jo kjede seg, men det er det kanskje bare jeg som gjør?

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull2010
Skrevet

Hvor gammel er babyen din da? Jeg har nemlig et inntrykk av at det er vi mødrene som gjerne trenger å treffe andre mennesker, ikke ungene... Jeg tror at så lenge vi er flinke til å bruke tid sammen med babyen hver dag, så er det kjempebra stimuli. Bare det å ligge i vognen og se på trærna når vi går tur, er jo helt fantastisk for babyen!

Jeg forsøker å ha et par dager hver uke hvor vi bare er hjemme og koser oss. Jeg vil ikke være overaktiv, da det bare fører til stress. Men de dagene vi er hjemme har jeg en liten lekestund og sangstund med babyen. Nå er ikke sønnen vår mer enn 3 mnd, men han elsker dette! Ellers triller vi tur med barselgruppa en gang i uka, vi er på besøk hos familie eller venner med babyer (har 3 nære venner som går hjemme dette året). Babysvømming er jeg ikke så intr. i, men jeg kommer til å forsøke babysang utover høsten.

Skrevet

Babyens favorittstimuli er jo foreldrene sine. Og alt er jo stimuli for babyer - tenk så mye spennende det er å oppdage i verden!

For oss er vi vel på en uke en dag med barselsgruppen, en dag på babysvømming, en dag hos fysioterapaut og gjerne en dag hvor jeg treffer noen av mine venner/jobben/familie og har med babyen. Hun er fem mnd nå. Det har vært uker der vi har truffet folk hver dag og det blir hun utslitt av. Min baby liker i alle fall "egentid" hvor hun kan får roet ned, og er så glad i å komme hjem at hun ler! :D

Jeg tror ikke hun kjeder seg, det tar jo også en stund før de har interaksjon med andre. H

Skrevet

Ikke bekymre deg for det! Det eneste babyen trenger er deg/dere.

Jeg er sosial 5-6 ganger i uken, men det er for min egen skyld. Lillemor hadde sikkert hatt det minst like bra hjemme :)

Skrevet

vi er sosiale ca 3-4 ganger i uken,men det er mest for min egen del ja:)

Skrevet

Det er vel i moderne tid at det ble så populært med babysvømming, babysang og babyditt og datt. Jeg tror dette er mer laget for at mødre skal få treffe andre mødre, og ikke bare for ungene sin del. Barna klarte seg fint uten disse stimuliene før i tiden.

Jeg har dratt på noen babytreff, men vi bor såpass avsideliggende til at det har ikke blitt så mange muligheter. Jeg treffer noen venninner som har også har baby. Ellers så er vi sosiale når vi er hjemme. leker og synger og treffer andre familiemedlemmer.

Babyer er ikke så interessert i andre babyer, de er mest opptatt av voksne og da spesielt foreldrene sine.

Nå er tuppa her straks ett år og til tross for at hun sjelden har møtt andre babyer, så er hun veldig sosial. Nå har vi vært på mye på cafe i det siste hvor det er mange andre barn. Hun er fortsatt ikke sånn kjempeinteressert i de andre barna, men de leker ved siden av hverandre på gulvet. Tar litt på ansiktet til hverandre og river leker utav hendene på hverandre. Ellers leker de hver for seg.

Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for :)

Skrevet

Vi prøver å benytte oss av åpen barnehage så mye som mulig, og barseltreff hver 14. dag:)

Skrevet

Vi drar på babysvømming, trilleturer, kafeturer osv. Koser oss og hjemme med lek, kos og sang.

Så her er det egentlig hver dag - er tross alt hjemme i perm!

Skrevet

Vi er ute hver dag og treffer da som regel noen. Vesla viser stor interesse for andre mennesker, spesielt overfor andre babyer/barn, og sier hei til alle vi ser, om de er kjente eller ukjente hehe..:) Hun er utrolig sosial.

Vi er ikke med på noe fast opplegg per i dag, men vi starter med babysang 1 gang i uka i kommende uke, og treffer jevnlig ei venninne med baby på nesten samme alder. Planen er bhg 2-3 korte dager per uke etterhvert. Vi triller også litt med ei barselgruppe noen ganger, men Vesla her begynner virkelig å kjede seg når vi har trillet en stund! Hun godtar absolutt ikke å sitte i ei vogn eller en stol mesteparten av dagen, og vil ned på gulvet og bevege seg!:D Og leke og skråle.

Skrevet

Merker han er veldig sosial og syns det er utrolig kjekt med andre unger. Men det er for tidlig ennå til at de leker så mye sammen, det er vel helst krangling om lekene osv. hehe

Så han får vel en god blanding av sosialisering med andre og ha det kjekt med mamman sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...