jentemamma Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Fødte nr 2 for 3 uker siden. I dette sv.skapet ha jeg vært relativt flink til å gjøre knipøvelser og opplevde at jeg greide å knipe dagen etter fødsel (gjorde ikke det etter første fødsel), og har tatt knipøvelser daglig siden. Var litt nysgjerrig på "ståa" der nede og kjente etter i går, men ble veldig skuffet da jeg kjente livmortappen rett innenfor åpningen. Ble livredd for nedsunken livmor! Hvordan skal/bør det være såpass kort tid etter fødsel? Kniper for harde livet og håper veldig at det går seg til.. Hvor forsiktige er forresten dere med å løfte tungt?? Løfter gjerne både vognbag og bilstol med baby samtidlig ut til bilen, men det er kanskje ikke så lurt..
Hanna30 Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Du, tror det er heeelt normalt! Min var veldig langt nede etter seks uker, i tillegg til at skjedeveggene var veldig slappe ennå. Og jeg bekymra meg masse! Men var på legekontroll etter seks uker, og legen sa at det så veldig fint ut! Strammere enn hos de fleste andre etter så kort tid. Så at den ligger rett innenfor etter bare tre uker må jo være normalt da! Jeg tenkte aldri på at jeg ikke skulle bære tungt. Men begrensa seg selv pga. ubehag noen ganger da.
Lille skatt og lillesøster Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 Var helt forferdet over det samme etter fødsel, men 4 mnd etterpå har den steget veldig! Fortsett å gjøre knipeøvelser og ikke bekymre deg. Du kommer til å bli god som ny igjen Og fortsett å løfte, men du kan jo gjerne knipe samtidig.
jentemamma Skrevet 13. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2010 Åh det var godt å høre:) Da er det sikkert normalt og går seg til, puh! Må bare huske å knipe myyyye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå