Gå til innhold

Fødestilling??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så spent på hva andre velger som fødestilling? Kansje få høre hva flergangsfødende har valgt. Selv har jeg ikke noen spesielle ønsker dær enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jeg skal føde tror jeg man må ligge i sengen når man føder.

Ellers kunne jeg tenke meg å prøve badekar, men det er ikke lov å føde i.

Skrevet

Det kommer vel litt an på du føler er behagelig når du har rier. Jeg satt på knærne så og si igjennom hele fødselen, måtte gå litt for å få blodtilførsel til bena . Jeg syntes den stillingen var god mens smertene var på det verste, men en annen kan syntes det er en helt forferdelig stilling. Ville tatt det litt som det kommer, men sjekk ut stillinger og snakk med jordmor slik at du får hjelp til å prøve forskjellig.

Fant en link:

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/fodselen/article482640.ece

Men husk at tyngdekraften hjelper så helst unngå å ligg flat på rygg.

Skrevet

Jeg regner med å føde på alle fire.

Det regnet leger og jordmor med også, i og med jeg er så plaget av sterke magekramper per i dag, og alltid havner på alle fire når krampene setter inn som verst.

Legen min lo litt sist gang og sa...-ingen tvil om hvordan du kommer til å føde :P

Innbiller meg at et er litt hyggeligere å ligge på rygg, og faktisk se noe, men....-den tid den sorg. Må nok bare ta det litt som det kommer :)

Skrevet

er førstegangs så vet ikke hva jeg går til, men tenker kansje å prøve å føde på alle 4, gjerne over sengeryggen, har hørt at det er en god fødestilling for jordmødrene, og for meg, da du får hjelp av tyngdekraften. men vi får nå se hvordan det blir, er egentlig åpen for det meste...

Skrevet

Sist sto eg på kne i senga..men ble tvunget over på rygg når eg skulle presse pia ut.. men denne gangen skal eg si fra at hvis eg står på kne så vil eg stå slik..står eg oppreist så vil eg stå oppreist...

Skrevet

en eller annen form for knestående. Kanskje over en saccosekk. sist gang lå jeg på kne i sengen og det var litt lite å holde seg i syns jeg å huske. Det er godt å ha noen gode håndtak å ta i når kroppen tar tak.

i hvert fall ikke liggende på rygg med bena i holdere. Da må det være noe alvorlig i veien som gjør at fødselshjelpen skal se bedre og det skal de sloss for å få til. Det var min første fødselstilling, og det var vanskelig å presse, og jeg tror det bidro til å skade halebenet samt gi en stygg rift.

Skrevet

Har ver igjennom 6 fødsler og skal til på nr 7 om 11 uker og jeg har ligget på venstre side i sengen helt til barnets hode er på vei ut da har jeg ligget på rygg under pressriene. Dette er den beste stillingen for dem med bekkenløsning.

Første mann satt jeg i en føde stol og verkte i halebeinet i 14 dager etterpå. Slitsom og vanskelig fødsel.

Med nummer to stod jeg på kne og hang over ryggen på fødestolen og det eneste jeg tenkte på var hvor vondt jeg hadde i bekkenet. Dette tok bort en del av fokuset på fødselen og dette var den verste fødselen jeg har hatt.

Så neste blir definitivt liggende i en seng på venstre side. Dei 2 siste har åpningstiden vært på under 1 time så det er ikke så lenge det står på. ;-D

Skrevet

Første fødselen min blei jeg liggenes på ryggen og det ville jeg ikke igjen. Men jenta måtte hjelpes ut med vakuum så jeg måtte ligge på ryggen.

Denne gangen (fødte på fredag) sto jeg lenge på alle fire men da jeg skulle til å presse fikk jeg ikke til det i den stillingen. La meg over på siden (venstre side) da jeg skulle presse.

Skrevet

Jeg gikk rundt på gulvet hele tiden med rier, og da pressriene kom satt jeg på kne og hang over ryggen på fødestolen som sto ganske bratt, 80 grader i ryggen, kanskje.

Jeg syns det var en genial stilling for min del. Følte jeg hadde endel kontroll over pressriene, og klarte å holde litt igjen når jordmor sa det, samtidig som når hun ga klar signal til å presse ekstra klarte jeg det like fint.

Hadde ganske kraftig bekkenløsning den gangen også, men opplevde ikke det som et problem. Kjente ikke noe til bekkenet i det hele tatt, faktisk.

Har ikke bestemt meg for hva jeg gjør denne gangen enda, kommer ikke til å gjøre det heller. Har lest endel om alternativene og snakket med sambo om ulike stillinger, så tar jeg resten der og da. Regner med jordmor kommer med veiledning og tips underveis slik som sist gang. Dersom ikke, stoler jeg rett og slett på instinktene mine, og gjør det som passer meg best der og da.

Skrevet

Presset på alle fire og fødte sittene på krakk. Kjæmpefornøyd med det og blir nok å bruke samme fødestillinger neste gang viss alt går som det skal:)

Skrevet

Jeg ønsker å holde meg mest mulig oppreist under fødselen for å få hjelp av tyngdkraften. Men når jeg skal presse frøkna ut må jeg ligge på rygg slik at jordmor kan kontrollere eventuell revning (hadde total ruptur sist). Har egentlig mest lyst å stå på alle fire, men får ikke lov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...